[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prosti čas

Barbara Lušina (2011) Prosti čas. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2042Kb)

    Povzetek

    Prosti čas je pomemben del našega življenja, ki nam ostane po opravljenih obveznostih - šolskih, poklicnih, družbenih, družinskih. Pomemben je, ker nam omogoča občutek sreče, svobode, sproščenosti, pripomore k boljšemu počutju ter omogoča osebno rast in izpopolnjevanje. V teoretičnem delu je natančno opredeljen prosti čas, predstavljene so njegove glavne funkcije, različne aktivnosti, načela izkoriščanja in dejavniki, ki vplivajo na preživljanje prostega časa. Vključena je tudi umeščenost prostega časa v učni načrt, kjer so navedeni in komentirani operativni učni cilji, predvideni ob tej učni temi. Sledijo analize treh naključno izbranih učnih priprav. Kot instrument raziskovanja pojmovanja in preživljanja prostega časa učencev in učiteljev, je bila uporabljena anketa. Vzorec anketiranih sestavljajo učitelji razrednega pouka iz različnih regij Slovenije in učenci 4. razredov iz ljubljanskega primestja. Rezultati kažejo, da učitelji in učenci podobno pojmujejo prosti čas. Vsem je skupno, da v prostem času lahko počnejo, kar si želijo, si odpočijejo in se zabavajo. Učiteljem je glavni namen prostega časa počitek, ko se posvetijo umirjanju in sebi, medtem ko učenci v prostem času iščejo predvsem zabavo, največkrat s svojimi vrstniki in v krogu družine. Učitelji najraje svoj prosti čas preživijo s svojo družino, čas namenijo tudi počitku ali pa se posvetijo različnim načinom razvedrila, rekreaciji in športu. So pa mnenja, da ga imajo premalo, to pomeni le 1-2 uri na delovni dan. Učenci največ časa namenijo druženju s prijatelji, tudi razvedrilu, rekreaciji in športu, po njihovem mnenju pa ga imajo ravno prav, nekje 3-4 ure na dan med tednom. Na način preživljanja prostega časa učiteljev vpliva lastna volja in družina, na prosti čas učencev pa lastna volja, vrstniki in družina. Analiza učnih načrtov in anketa sta pokazali, da so cilji v učnem načrtu dovolj široko zastavljeni in zajemajo vse vidike prostega časa, ki naj bi jih usvojili učenci.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: prosti čas, učenec, učitelj, poučevanje, izbira, kvaliteta
    Število strani: 72
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Maja UmekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8946505)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 407
    Datum vnosa: 21 Okt 2011 07:50
    Zadnja sprememba: 21 Okt 2011 07:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/407

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa