[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vaje za spodbujanje fonološkega zavedanja verbalnega spomina s pomočjo glasbenih dejavnosti

Ana Berložnik (2016) Vaje za spodbujanje fonološkega zavedanja verbalnega spomina s pomočjo glasbenih dejavnosti. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Glasba ima pozitiven vpliv na celosten razvoj človeka. Njen vpliv se začne že v prenatalnem obdobju, saj plod že v maternici zaznava glasove in razvija slušni sistem. Prav slednji pa je temelj nadaljnjega razvoja govora in jezika. Percepcija in razumevanje govora sta vodena iz obeh hemisfer. Leva hemisfera je pomembna za semantične in logične znake govora, desna pa za jezikovno prozodijo, ki predstavlja kombinacijo tonov, intonacije, ritma in poudarkov na posameznih besedah ali zlogih, ki predstavljajo misel, ki se prenaša. Vse naštete elemente pa vsebuje tudi glasba. Otroka, še preden razume pomen besed, očarajo ritmi in melodije ter druge glasbene lastnosti govora, ki ga posluša. Kljub temu da sta govor in glasba v možganih ločena, se na določenih področjih dotikata drug drugega in pomembno vplivata na medsebojni razvoj. Namen diplomskega dela je bilo poiskati povezave med elementi govora in jezika ter glasbe. V prvem delu smo skozi preučevanja različne literature poiskali povezave in vplive glasbe na razvoj govora in jezika. V drugem delu smo sestavili predlog programa (vaje) za spodbujanje fonološkega zavedanja in verbalnega spomina s pomočjo glasbenih dejavnosti, ki sta temelj za kasnejše opismenjevanje. Vaje smo razdelili v 6 sklopov. Vsak sklop vsebuje od 3 do 5 vaj. Večina vaj ima različno število podvaj, ki so vsebinsko povezane. Vse vaje smo preizkusili v skupini sedmih otrok ter individualno z učencem z odločbo. Z akcijskim raziskovanjem smo jih sproti evalvirali ter jih na podlagi ugotovitev, pridobljenih pri izvajanju vaj in odzivih učencev, spreminjali in izboljševali. Skozi proces sestavljanja in evalvacije smo prišli do zaključka, da lahko za urjenje fonološkega zavedanja in verbalnega spomina uporabimo različne glasbene elemente ter da jih med seboj težje ločimo, saj se tako kot pri jeziku tudi v glasbi med seboj prelivajo in dopolnjujejo. Izdelani predlog programa (vaje) lahko uporabljajo v poljubnem vrstnem redu ter v različnih učnih situacijah (skupinsko ali individualno). Težavnost vaj se lahko prilagaja posameznikom in njegovim sposobnostim. Prav tako se lahko uporabljajo v različnih delih učne ure, po potrebi pa se prilagaja tudi vsebina.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Jezik, fonološko zavedanje, verbalni spomin, glasba, ritem, melodija, motivacija
    Število strani: 176
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11301705)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4069
    Datum vnosa: 09 Nov 2016 16:14
    Zadnja sprememba: 09 Nov 2016 16:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4069

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa