[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prehranska pismenost študentov

Janja Jug (2016) Prehranska pismenost študentov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (909Kb)

    Povzetek

    Namen diplomskega dela je ugotoviti prehransko znanje in veščine študentov Pedagoške fakultete v Ljubljani. V raziskovalnem delu diplomskega dela smo z vprašalnikom ugotavljali njihove prehranske navade, prehransko znanje, veščine priprave hrane in varnega rokovanja z njo. Prehranska pismenost vključuje štiri komponente: načrtovanje prehrane, izbor živil, priprava hrane in prehranjevanje. Anketni vprašalnik je vseboval vprašanja, ki so zajemala vse štiri komponente, s katerimi smo pridobili podatke o prehranski pismenosti študentov. Anketiranih je bilo 88 študentov vseh štirih letnikov različnih študijskih smeri. Rezultati so pokazali, da si več kot 70 % študentov samostojno pripravlja hrano. Vešči so uporabe različnih kuhinjskih aparatov in pripomočkov, od katerih je najpogosteje uporabljen štedilnik, ki ga uporablja 97,7 % anketiranih študentov. Največ jih je pri svojem prehranjevanju pozornih na zadostno količino popite vode, da zaužijejo dovolj sadja in zelenjave ter da omejijo vnos sladkorja in ocvrte hrane. Pri nakupu hrane jim je najbolj pomemben okus, privlačna embalaža pa po njihovih navedbah ne vpliva na njihovo odločitev, saj je 76,1 % študentom najmanj pomemben njen izgled. Pri izboru živil so pokazali srednje dobro znanje, saj se je delež pravilnih odgovorov na različna vprašanja zelo razlikoval. Študentje višjih letnikov so tukaj pokazali boljše znanje kot študentje nižjih letnikov, saj so z daljšo dobo študija prejeli več prehranskih informacij. Najslabši rezultati so se pokazali pri zadnjem sklopu vprašanj, ki spadajo pod četrto komponento prehranske pismenosti, to je prehranjevanje. Pokazali so zelo slabo znanje o dnevnih energijskih potrebah za odraslo osebo ter priporočeno količino dnevnega vnosa sadja in zelenjave. Za študente je pomembno, da so dobro prehransko pismeni, saj lahko tako razvijejo zdrave prehranjevalne navade. Študentje Pedagoške fakultete imajo kot bodoči učitelji veliko odgovornost, saj bodo svoje prehransko znanje prenašali na naslednje generacije ter tako prispevali k splošnim prehranjevalnim navadam.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: prehranska pismenost, prehransko znanje, prehranske veščine, prehranske, navade, študentje
    Število strani: 48
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stojan KostanjevecMentor
    asist. Martina ErjavšekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11296329)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4057
    Datum vnosa: 08 Nov 2016 18:25
    Zadnja sprememba: 08 Nov 2016 18:25
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4057

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa