[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prehranske veščine osnovnošolcev

Urška Kranjec (2016) Prehranske veščine osnovnošolcev. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (2734Kb)

    Povzetek

    Med obveznim osnovnošolskim izobraževanjem se učenci pri različnih obveznih in izbirnih predmetih učijo prehranskih teoretičnih vsebin in praktičnega dela. Vključevanje prehranskih vsebin v predmetnik obveznega formalnega izobraževanja otrok in mladostnikov izboljša njihovo znanje o prehrani. Prehranske veščine zahtevajo uporabo usvojenega znanja in vključujejo uporabo praktičnih zmožnosti načrtovanja, nakupovanja, priprave, kuhanja in uživanja obroka. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšne so usvojene prehranske veščine pri učencih ob zaključku osnovnošolskega izobraževanja glede na predvidene cilje prehranskega izobraževanja in kako pogosto učenci usvojene prehranske veščine izvajajo v domačem okolju. V vzorec raziskave je bilo vključenih 120 učencev in učenk štirih osnovnih šol. Postopek zbiranja podatkov je potekal z anonimnim spletnim vprašalnikom, ki je vseboval vprašanja odprtega, zaprtega in izbirnega tipa. Pri analizi zbranih podatkov je bila uporabljena deskriptivna in inferenčna statistika. Podatki so bili analizirani s statističnim programom SPSS (Statistical Package for Social Sciences). Rezultati so pokazali, da v času osnovnošolskega izobraževanja velika večina učencev napreduje v prehranskem znanju in v prehranskih veščinah. Znanje osnovnošolcev je primerno glede na predvidene cilje formalnega izobraževanja. Velika večina učencev razume podatke na embalaži živil, kar vključuje razumevanje energijske vrednosti živila, vsebnost maščob in sladkorja, hranilno vrednost živila in seznam sestavin. Vendar v praksi učenci tega ne uporabljajo. Naučili so se uporabljati večino gospodinjskih pripomočkov in aparatov ter priprave hrane, vendar jih redko uporabljajo in izvajajo. Večina učencev meni, da jih je kuhati največ naučila mama. Rezultati raziskave kažejo, da je formalno izobraževanje uspešno, problem pa nastane pri praktičnem izvajanju prehranskih veščin v domačem okolju. Učenci niso dovolj samostojni pri pripravi jedi. V okviru izobraževanja bi bil potreben večji poudarek na samostojnem izvajanju prehranskih veščin tako v šoli, kot v domačem okolju, da bi učenci usvojili več veščin, tudi zahtevnejše.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: prehransko izobraževanje, prehranske veščine, prehranska pismenost, učni načrt, predmeti v osnovni šoli, osnovnošolci
    Število strani: 77
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stojan KostanjevecMentor
    asist. Martina ErjavšekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11296585)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta
    ID vnosa: 4055
    Datum vnosa: 08 Nov 2016 16:17
    Zadnja sprememba: 08 Nov 2016 16:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4055

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa