[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učni stili, odnos do tehnike in ustvarjalnost učencev 6. in 9. razreda osnovne šole

Klavdija Modic (2016) Učni stili, odnos do tehnike in ustvarjalnost učencev 6. in 9. razreda osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1844Kb)

    Povzetek

    Različen nivo motivacije, različen odnos do pouka in učenja in tudi različne reakcije v učnem procesu vplivajo na dosežke učencev. Poznavanje teh razlik omogoči učitelju boljše načrtovanje pouka in kvalitetnejše učne rezultate. Glavni namen našega dela je bil raziskati učne stile, ustvarjalnost in odnos do tehnike v 6. in 9. razredu, ko so učenci že absorbirali predmet tehnika in tehnologija (TiT). Diplomsko delo v uvodnem, teoretičnem delu, opredeljuje učne stile in njihove značilnosti. Predstavljena je ustvarjalnost, tehniška ustvarjalnost in ustvarjalnost pri predmetu tehnika in tehnologija. Opisani so nasveti in metode za spodbujanje ustvarjalnosti doma in v šoli. S pomočjo različnih raziskav, ki so bile izvedene, smo ugotavljali odnos učencev 6. in 9. razreda do tehnike in tehnologije, njihove učne stile in koliko so ustvarjalni v tem starostnem obdobju. Pri raziskavi smo uporabili kompleksen instrumentarij, in sicer anketni vprašalnik Tehnika in jaz, anketni vprašalnik o učnih stilih ter test ustvarjalnosti z risanjem. Vsi trije testi so zanesljivi, saj močno presegajo mejno vrednost koeficienta korelacije Cronbach α > 0,6. Pri ustvarjalnosti ugotavljamo statistično nepomembne razlike (p>0,05) med učenci 6. in 9. razreda, v 6. razredu pa se statistično značilne razlike (p<0,05) pokažejo med spoloma, in sicer v korist učenk. Rezultate učnih stilov so predstavljeni po kategorijah, pozorni smo na statistično značilne razlike (p<0,05) med 6. in 9. razredom. Učenci 6. razreda imajo izrazitejše sekvenčni in taktilni učni stil, učni stil, ki ne rabi vnosa, so dopoldanski in popoldanski učenci, vztrajni, potrebujejo motivacijo drugih, pri učenju potrebujejo tišino, več svetlobe in formalno pohištvo (stol in miza). Učenci 9. razreda so bolj večerni učenci in pri učenju rabijo vnos. Pri povezavi med ustvarjalnostjo in učnimi stili je viden obstoj pozitivnih in tudi negativnih povezav. Refleksivni učni stil najbolj spodbuja ustvarjalnost, sekvenčni pa jo najbolj zavira. Učenci v 6. kot 9. razredu imajo tako na splošno podpovprečen zaznan odnos do tehnike in tehnologije. Ugotavljamo razlike med 6. in 9. razredom v odporu do TiT, primernosti TiT po spolu in težavnosti TiT. Učenke imajo v povprečju nižje preference do TiT, kar se še zlasti kaže v manjši privlačnosti poklicev v tehniki in inženirstvu, manjšem zanimanju za TiT, povečanem odporu do TiT, medtem ko so fantje mnenja, da je TiT bolj moška domena. Rezultati našega dela so dobra osnova in usmeritev učiteljem tehnike za izboljšan pouk tehnike in tehnologije, hkrati pa so podana vodila tudi za raziskovalce na področju optimizacije tehniškega izobraževanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: tehnika in tehnologija, učni stili, ustvarjalnost, odnos do tehnike in tehnologije, optimizacija tehniškega izobraževanja
    Število strani: 71
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav AvsecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11289673)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4044
    Datum vnosa: 07 Nov 2016 16:30
    Zadnja sprememba: 07 Nov 2016 16:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4044

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa