[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Individualno svetovanje mladostnikom

Gregor Dular (2016) Individualno svetovanje mladostnikom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (560Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu predstavljam individualno svetovanje mladostnikom z vedenjskimi in čustvenimi težavami, ki se izvaja v okviru Društva Projekt človek. V teoretičnem delu orišem obdobje mladostništva kot izrazito prehodnega razvojnega obdobja, saj adolescent ni več otrok, hkrati pa še ni odrasli. Sledi predstavitev teoretičnih pogledov na družinski sistem ter njegove vloge pri razvoju mladostnika. V nadaljevanju predstavim svetovanje in se zaradi narave diplomskega dela osredinim na svetovanje v tem razvojnem obdobju. Teoretični del zaokrožim s predstavitvijo Društva Projekt človek in njegovega Programa za otroke in mladostnike, v katerem delam kot svetovalec. V empiričnem delu sem s kvalitativno analizo petih intervjujev bivših uporabnikov, ki so program uspešno končali, skušal pridobiti vpogled v njihovo doživljanje programa, razloge za vstop v program pa tudi v morebitne spremembe v njihovem življenju po programu. Ugotavljam, da se odtujitev mladostnika od okolice ne zgodi nenadoma, ampak postopoma, ter da je položaj takrat, ko se začnejo problemi intenzivno kazati na vedenjskem področju, že kritičen. V večini primerov gre za odtujevanje od družine predvsem zaradi neprimernega ali nikakršnega sporazumevanja, zaradi odsotnosti občutka smisla, ciljev in odgovornosti. To povzroča nerešena nasprotja, zaradi katerih se mladostniki ne znajo ali ne zmorejo spoprijeti z izzivi, ki jih prinaša odraščanje. Posledično pričnejo uživati psihoaktivne substance in pojavijo se težave v šoli, kar se zdi najpomembnejše opozorilo staršem. Ti prepoznajo rešitev v svetovalnem programu, a mladostniki vanj vstopajo večinoma neprostovoljno in to se kaže v njihovem začetnem odklonilnem stališču. Zid molka ali nedostopnosti se počasi razkraja, izboljšujejo se stiki znotraj družine in postavljajo se temelji za nadaljnje življenje. Program je bil od sobesednikov prepoznan kot kakovosten in uspešen ali – če citiram eno izmed intervjuvank: »Pač, rešil mi je življenje, in mojo družino in vse.«. V celotnem delu sem v besedilo umeščal tudi osebna videnja oz. odziv na teorijo glede na izkušnje, v zadnjem poglavju pa predstavljam celosten osebni pogled na to področje, tako v povezavi z delom kot z mojim doživljanjem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: mladostništvo, družina, spor, komunikacija, svetovanje
    Število strani: 87
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11289161)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4043
    Datum vnosa: 07 Nov 2016 14:28
    Zadnja sprememba: 07 Nov 2016 14:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4043

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa