[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Znanje učencev 8. in 9. razreda osnovnih šol na Štajerskem o evoluciji človeka

Lucija Brezovšček (2016) Znanje učencev 8. in 9. razreda osnovnih šol na Štajerskem o evoluciji človeka. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1573Kb)

    Povzetek

    Evolucija je tisti koncept v biološki znanosti, ki osmisli vse ostalo biološko znanje in zato razumevanje evolucije predstavlja temelj za razumevanje živega sveta, delovanje organizmov, ekosistemov in planeta kot celovitega sistema. Prav razumevanje in ne faktografsko znanje je tisto kakovostno znanje, ki bi ga vsi učitelji biologije radi prenesli na svoje učence, zato je kakovostno poučevanje evolucije in predvsem evolucije človeka v osnovnih šolah bistvenega pomena tudi zato, ker je osnovna šola edina obvezna šola pri nas. Cilj naše raziskave je bil pridobiti vpogled v znanje učencev 8. in 9. razreda osnovne šole o evoluciji človeka. Preveriti smo želeli, če je znanje povezano s spolom, starostjo ter šolo, ki jo učenci obiskujejo. Zanimalo nas je tudi, ali se pri naših učencih pojavljajo enake napačne predstave, kot pri učencih tujih držav, ki smo jih zasledili v literaturi. Raziskavo smo izvedli v 8. in 9. razredu na treh osnovnih šolah na Štajerskem. Sodelovalo je 243 učencev. Pripravili smo anonimni test znanja, ki je bil sestavljen iz treh delov. V prvem smo zbrali demografske podatke, v drugem delu smo preverjali znanje o evoluciji človeka z vprašanji izbirnega tipa, v tretjem delu pa so se učenci na štiristopenjski Likertovi lestvici odločali, v kolikšni meri se strinjajo z danimi trditvami. Za lažjo interpretacijo smo vprašanja in trditve razdelili na sedem sklopov: časovna in krajevna umestitev dogodkov o evoluciji človeka, evolucija, genetika, kreacionizem, preverjanje splošne razgledanosti učencev in preverjanje napačnih predstav učencev. Ugotovili smo, da znanje učencev na področju evolucije človeka ni zadovoljivo, saj so na testu znanja dosegli povprečno 58,9 % uspešnost, da med dekleti in fanti skoraj ni razlik v znanju o evoluciji človeka, da so med učenci različnih šol razlike v znanju o evoluciji človeka in da imajo tako učenci 8. razreda, kot učenci 9. razreda nekatere tipične napačne predstave o evoluciji človeka.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: evolucija, poučevanje, biologija, analiza, učbeniki, učni načrti
    Število strani: 53
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Jelka StrgarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11285065)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta
    ID vnosa: 4035
    Datum vnosa: 07 Nov 2016 12:15
    Zadnja sprememba: 07 Nov 2016 12:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4035

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa