[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Analiza napredka veščin zgodnje pismenosti predšolskih otrok

Manuela Fišer (2016) Analiza napredka veščin zgodnje pismenosti predšolskih otrok. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1273Kb)

    Povzetek

    Na uspešnost razvoja branja in pisanja v šoli v veliki meri vplivajo različne predbralne in predpisalne spretnosti, pridobljene v predšolskem obdobju. Poleg staršev v družini postane ob vstopu otroka v vrtec tudi vzgojitelj tisti pomemben posameznik, ki lahko pripomore k dvigu razvoja predopismenjevalnih veščin. Iz tega razloga je pomembno, da dobi vzgojitelji bolj celovit vpogled v razvoj porajajoče se pismenosti v povezavi z različnimi področji otrokovega razvoja oz. postane ustrezno osveščen o pomenu razvoja predšolske pismenosti. Znotraj različnih vzgojnih ustanov obstaja nekaj dobrih praks, ki si prizadevajo dvigniti nivo predbralnih in predpisalnih spretnosti do čim bolj uspešnega razvoja branja in pisanja v šoli. Tudi Vrtec Lenart, ki se kot vzgojno-izobraževalna ustanova dobro zaveda pomena pismenosti, že nekaj časa v okviru Nacionalne strategije za razvoj pismenosti, ob upoštevanju kurikula, sistematično načrtuje in izvaja dejavnosti, ki vplivajo na razvoj pismenosti v predšolskem obdobju. Primer dobre prakse, pri katerem smo sodelovali, predstavljamo v pričujočem delu, kjer smo ugotavljali, kako izvajanje posameznih aktivnosti pri otrocih vpliva na razvoj posameznih spretnosti zgodnje pismenosti. Stanje otrokove pismenosti smo ocenjevali pred in po izvedbi akcijskega načrta, ki je predvideval izvajanje določenih učnih aktivnosti. Ugotovili smo, da otroci razvijejo bralne veščine nekoliko pred veščinami pisanja. Rezultati izvedenih testiranj otrok so pokazali tudi, da velika večina naših otrok do vstopa v osnovno šolo do zadovoljive mere razvije sposobnosti zgodnje pismenosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pismenost, zgodnja pismenost, predšolska vzgoja, razvoj pismenosti, preverjanje zgodnje pismenosti
    Število strani: 71
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11280457)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4026
    Datum vnosa: 02 Nov 2016 09:45
    Zadnja sprememba: 02 Nov 2016 09:45
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4026

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa