[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Začetno naravoslovje ob potoku

Ana Košir (2016) Začetno naravoslovje ob potoku. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (11Mb)

    Povzetek

    Potok je bogat ekosistem, ki daje ogromno možnosti za izkušenjsko učenje v naravnem okolju, pri čemer se otroci lahko veliko naučijo o naravi in njenih zakonitostih. Naravno okolje je idealno okolje za ustvarjalno igro predšolskih otrok, saj ponuja neizmerno bogastvo čutnih izkušenj ter odprtih materialov in objektov. Le ob pogostem stiku z naravnim okoljem otroci lahko razvijejo pozitiven odnos do narave. V diplomskem delu smo raziskovali, kakšne predstave imajo 5 – 6 let stari otroci o potoku, koliko vedo o organizmih, ki živijo v potoku in ob njem ter kakšen je njihov odnos do potoka. Ugotavljali smo tudi, koliko znanja lahko ob dejavnostih, v katerih otroci na aktiven način spoznavajo potok in ob prosti igri ob potoku pridobijo otroci in ali to vpliva na njihov odnos do igre v naravnem okolju in do potoka. Z eksperimentalno skupino smo izvedli dejavnosti v naravnem okolju, v katerih so otroci prek aktivnega učenja in ob prosti igri doživljali ter spoznavali potok in življenje v njem. Dejavnosti smo pripravili in izvajali s skupino dvajsetih otrok, starih 5 – 6 let. V projektu, ki je zajemal 10 dni dejavnosti ob in v potoku, so otroci spoznavali potok kot bogat ekosistem. Opazovali smo plovnost predmetov na vodi, spoznavali agregatna stanja vode, iskali izvir in izliv potoka, raziskovali proces kroženja vode, preizkušali delovanje vode na mlinčke in spoznavali organizme v potoku. Individualne intervjuje smo pred dejavnostmi in po njih izvedli z eksperimentalno in kontrolno skupino, ki je štela enako število otrok enake starosti kot eksperimentalna. Otroci, ki so sodelovali v dejavnostih, so bili pri končnih intervjujih veliko uspešnejši pri poznavanju sladkovodnih organizmov ter so imeli občutno natančnejšo predstavo o potoku. Otroci so igro in učenje v in ob potoku doživljali z veseljem in navdušenjem. Naši rezultati kažejo, da potok kot celovit ekosistem ponuja veliko možnosti za pridobivanje izkušenj z živimi bitji, naravnimi pojavi ter veselje do raziskovanja in odkrivanja; tako predstavlja spodbudno učno okolje za prosto igro in učenje naravoslovja. Ugotavljamo, da z vključevanjem otrok v dejavnosti, v katerih doživljajo ter spoznavajo živo in neživo naravo v njeni raznolikosti, povezanosti in stalnem spreminjanju, pozitivno vplivamo tudi na odnos otrok do igre v naravnem okolju in do potoka. Izkušnje v naravnem okolju spodbujajo celostni razvoj otroka, saj omogočajo napredek tudi na drugih razvojnih področjih. Igra in učenje v in ob potoku ni pogosta praksa naših vrtcev. Rezultati tega diplomskega dela pa bi lahko spodbuda vzgojiteljem, da prepoznajo potok kot zelo spodbudno učno okolje in ga pogosteje vključujejo v svoje pedagoško delo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: igra in učenje v naravnem okolju, potok, predšolski otrok, aktivno učenje, začetno naravoslovje
    Število strani: 84
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11275337)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4022
    Datum vnosa: 27 Okt 2016 11:49
    Zadnja sprememba: 27 Okt 2016 11:49
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4022

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa