[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Primerjava bralnega razumevanja med učenci s posebnimi potrebami dveh osnovnošolskih programov

Barbara Hojs (2016) Primerjava bralnega razumevanja med učenci s posebnimi potrebami dveh osnovnošolskih programov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1528Kb)

    Povzetek

    Branje je nekaj, kar nas spremlja na vsakem koraku, z oblikami branja se srečujemo vse od zgodnjega otroštva naprej. Še bolj pomembno postane branje tekom osnovnošolskega izobraževanja. Učenci se s podatki seznanjajo preko pisnega gradiva, naj bodo to učbeniki, knjige ali celo splet. Da pa lahko učenci prebrane informacije uporabijo, morajo prebrano razumeti. Uspešen učenec je tisti, ki bere tekoče, dovolj hitro, prebrano razume in zna svoje znanje uporabiti. Učenec, ki tega ne zmore sodi največkrat med manj uspešne učence. Med učenci, ki se tekom vzgojno-izobraževalnega procesa pogosto spopadajo s težavami na področju branja in bralnega razumevanja, so tudi učenci, ki obiskujejo vzgojno-izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo ali prilagojen program vzgoje in izobraževanja z nižjim izobrazbenim standardom. Namen diplomskega dela je preveriti in primerjati raven bralnega razumevanja učencev, ki obiskujejo 8. razred dveh različnih osnovnošolskih programov. Izvedli smo preizkus bralnega razumevanja, ki je zajemal dve besedili (umetnostno in neumetnostno besedilo), s katerima smo želeli preveriti raven bralnega razumevanja učencev, ter primerjati bralno razumevanje med obema skupinama učencev. Besedili sta bili v dveh programih nekoliko različni po težavnosti (dolžina besedila) vprašanja in naloge pa so bile podobno zastavljene (različne ravni zastavljenih vprašanj). Pričakovali smo, da bodo učenci, ki obiskujejo program osnovne šole s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo dosegli statistično dokazljivo višje rezultate od učencev, ki obiskujejo prilagojen program osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom in da slednjim učencem ne bo uspelo doseči tretje, najvišje ravni bralnega razumevanja. Rezultati kažejo, da so učenci, ki obiskujejo vzgojno izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, dosegli boljše rezultate le na prvi stopnji bralnega razumevanja, na ravni besednega razumevanja, na najvišjem nivoju, pri uporabnem razumevanju, pa razlik med obema skupinama nismo mogli dokazati.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: branje, bralno razumevanje, učenci s posebnimi potrebami, testi bralnega razumevanja
    Število strani: 84
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11275081)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4016
    Datum vnosa: 27 Okt 2016 11:53
    Zadnja sprememba: 27 Okt 2016 11:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4016

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa