[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Predstave učencev o dvoživkah in plazilcih v šoli s prilgojenim učnim programom

Mateja Drobnič (2016) Predstave učencev o dvoživkah in plazilcih v šoli s prilgojenim učnim programom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Otroci imajo danes malo neposrednega stika z naravo. Zaradi posploševanja določenih pojmov ali napačne razlage pa razvijejo nepravilne predstave o naravi. Pomembno je, da učitelj pri učencih s posebnimi potrebami na področju naravoslovja upošteva njihove značilnosti in potrebe ter uporablja učinkovite načine poučevanja, ki jih prilagodi posameznemu učencu, tako zagotovi, da doseže optimalen razvoj potencialov. Da pripravi dobro in učinkovito učno pripravo doseže tudi tako, da pred razlago nove snovi preveri predstave učencev o obravnavani učni temi. Z našo raziskavo smo preverili predstave učencev v prilagojenem učnem programu do dveh vrst izbranih taksonomskih skupin: plazilcev (kače in želve) in dvoživk (krastače, človeške ribice in močerada). V sklopu raziskave smo izvedli intervjuje s skupno 25 učenci, od tega 12 učencev sedmega razreda, 8 učencev osmega in 5 učencev devetega razreda. Pogovori so bili posneti s snemalnikom zvoka in obdelani s pomočjo ustreznega računalniškega programa. Rezultati so pokazali, da so predstave učencev o teh dveh taksonomskih skupinah v večini napačne, znanje o njih pa slabo. Težave imajo z razvrščanjem v posamezne taksonomske skupine, saj prototipične živali posamezne skupine pravilno uvrstijo npr. žabo med dvoživke, kačo in kuščarja pa med plazilce. Živali, kot je na primer želva, pa jo zaradi njenega načina življenja večinoma uvrstijo med dvoživke. Prav tako močerada in človeško ribico, ki po obliki telesa spominjata na kuščarja, uvrstijo med plazilce. Učitelji naravoslovnih vsebin bi morali omogočiti učencem, čim več interakcije z živimi organizmi, še posebej z netipičnimi predstavniki skupin. Tako bi učencem omogočili izgradnjo predstav, ki so v skladu z znanstveno sprejemljivimi koncepti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: intervju, predstave, dvoživke, plazilci, posebni program
    Število strani: 102
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Iztok TomažičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11259721)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4014
    Datum vnosa: 27 Okt 2016 11:54
    Zadnja sprememba: 27 Okt 2016 11:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4014

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa