[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Poslanstvo zasebnih osnovnih šol v Sloveniji

Danjela Križan (2016) Poslanstvo zasebnih osnovnih šol v Sloveniji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2028Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo prikazuje pojavnost zasebnega osnovnošolskega izobraževanja v Sloveniji. V teoretičnem delu opisujem konceptualno osnovo zasebnega šolstva, izpostavim problemska vprašanja, ki se ob tem pojavljajo ter načela, ki usmerjajo delovanje zasebnih šol. V nadaljevanju predstavim zasebne šole, ki delujejo v Sloveniji, konkretno opišem njihovo pedagogiko oziroma usmerjenost vzgoje, pogled na razvojna obdobja otrok, vlogo učitelja, sodelovanje s starši ter njihovo poslanstvo. V empiričnem delu s kvalitativno analizo petih intervjujev z vodstvenim osebjem šol poskušam dobiti bolj celosten pogled na delovanje in z njim povezano poslanstvo zasebnih osnovnih šol v Sloveniji. Rezultate predstavim v vsebinskih sklopih: ustanovitev, namen ustanovitve, poslanstvo, svojevrstnost šole, vloga in izobrazba učitelja, motivi staršev pri vpisu, sodelovanje staršev s šolo, socialna raznolikost in šolnine, vpis v zasebno osnovno šolo ter vidik delovanja zasebnih šol v prihodnosti. Namen ustanovitve in poslanstvo zasebnih šol se kaže v drugačni pedagogiki ali drugačni vzgoji, ki je staršem zanimiva. Posebnost zasebnih šol se odraža v predmetniku, metodah dela in vzgojnih pristopih. Učitelji v zasebnih šolah svojo izobrazbo razširijo s poznavanjem pedagogike, ki ji na šoli sledijo oziroma v kolikor je to svojevrstnost šole, sprejemajo religiozno usmeritev šole. Motivi staršev pri vpisu so različni, prednjači želja po vzgoji in izobraževanju njihovih otrok po pristopih, ki jih šole ponujajo. Sodelovanje staršev s šolo ni obvezujoče, angažiranost je po mnenjih večine vodij velika. Višina šolnine je neenotna tako med šolami kot tudi med učenci iste šole. Opazna je socialna raznolikost vpisanih otrok. Večinoma se prepoznavnost šole širi ustno, med starši, šole se ne poslužujejo oglaševalskih sredstev. Razvoj šol v prihodnosti večina ravnateljev povezuje z nadaljevanjem poslanstva, nekateri z nadgradnjo srednješolskega izobraževanja, precej njih opozori na željo po spremembah ureditve sofinanciranja zasebnih šol ter poudarijo, da želijo z vzgojo in izobraževanjem, ki jo izvajajo v slovenskem šolskem prostoru obogatiti ponudbo in doprinesti k razvoju šolstva v Sloveniji.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: zasebne osnovne šole, poslanstvo, Slovenija, zakonska ureditev, alternativni pedagoški pristopi
    Število strani: 113
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Mojca Peček ČukMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11274569)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4012
    Datum vnosa: 27 Okt 2016 11:56
    Zadnja sprememba: 27 Okt 2016 11:56
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4012

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa