[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Proces socializacije osebe s kombinacijo motenj avtističnega spektra in zmernimi motnjami v duševnem razvoju

Ksenija Leber (2016) Proces socializacije osebe s kombinacijo motenj avtističnega spektra in zmernimi motnjami v duševnem razvoju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1489Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo prikazuje in opisuje življenje osebe, ki ima kombinacijo motenj avtističnega spektra in motenj v duševnem razvoju. Temelji na študiju primera osebe z motnjami avtističnega spektra in motnjami v duševnem razvoju. Teoretični del diplomskega dela temelji na teoretičnih izhodiščih motenj avtističnega spektra, motenj v duševnem razvoju in socializacije. Empirični del diplomskega dela opisuje razvoj, odraščanje in življenje Matevža. Njegovo odraščanje, učenje in proces socializacije je razdeljeno po življenjskih obdobjih: otroštvo, mladostništvo in Matevž danes, kot odrasla, že formirana osebnost. Vir informacij o njem smo dobili od njegovih staršev, iz njegove zdravniške kartoteke, individualiziranih programov skozi proces učenja in poučevanja, ter razgovora z vodjo Varstveno delovnega centra v Kranju, kamor je Matevž danes vključen. V diplomskem delu je predstavljen tudi intervju z mamo in opis, ter refleksija delavnic izkustvenega učenja na temo samopodobe in čustvovanja. Izvedenih je bilo deset delavnic, katerih cilj je bil, da oseba z motnjami avtističnega spektra in motnjami v duševnem razvoju, pridobi nova znanja in veščine na področju razvijanja pozitivne samopodobe in čustvovanja, kar vpliva na razvoj socializacije v procesu vseživljenjskega učenja. Matevž je preko posameznih iger v delavnicah samopodobe bolje spoznal sebe, svoje doživljanje, svoje reakcije. Na tovrsten način je obogatil razmišljanje o sebi in svojem življenju. Na koncu prvega dela delavnic samopodobe je znal poiskati svoje dobre lastnosti in veščine. Bil je sposoben sporočati o sebi drugim v skupini, znal se je pohvalit, bil je ponosen nase. Tako je krepil svojo samozavest in gradil bolj pozitivno samopodobo. Preko urjenja v igrah čustvenega opismenjevanja se je veliko naučil o čustvih in o svojem doživljanju čustev. Učil se je raznih ustreznih oblik pozitivnega reagiranja v različnih čustvenih situacijah. Na koncu drugega dela delavnic čustva je prepoznal določeno čustvo in ločil čustva med seboj. Sposoben je bil izraziti čustvo. Za ustrezno izražanje čustev bo potreboval še vaje utrjevanja izražanja čustev in veliko vzpodbude. Zanimiva so opažanja mame in terapevtov Varstveno delovnega centra o odzivanju Matevža po opravljenih delavnicah. Opazili so, da Matevž bolj nazorno prikaže svoja čustva. Ugotovili so, da se je pri Matevžu zmanjšala količina neustreznega vedenja oz. reagiranja v določenih njemu neprijetnih situacijah. Matevž je začel bolj navezovati medosebne stike z ostalimi varovanci. Napredek se je pokazal tudi v boljšem sodelovanju s skupino.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motnje avtističnega spektra, motnje v duševnem razvoju, socializacija, razvijanje pozitivne samopodobe in čustveno opismenjevanje, delavnice s socialno-interakcijskimi igrami, študij primera
    Število strani: 65
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    asist. mag. Lidija KastelicSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11274825)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4011
    Datum vnosa: 27 Okt 2016 11:56
    Zadnja sprememba: 27 Okt 2016 11:56
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4011

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa