[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sram in ponos pri predšolskih otrocih

Tjaša Konc (2016) Sram in ponos pri predšolskih otrocih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (885Kb)

    Povzetek

    Čustva so zelo pomembna za otrokov celostni razvoj in ker je večina otrok vsak dan približno polovico dneva v vrtcu, je pomembno, da ne samo starši, ampak tudi strokovni delavci v vrtcu ustrezno pristopijo k vsakemu izraženemu čustvu otroka. V diplomskem delu me je zanimalo, ali v vrtcu strokovni delavci pri otrocih opažajo zgolj temeljna čustva ali tudi čustva samozavedanja, ki vključujejo sram in ponos, ter kako se na čustva otroci odzivajo. Za sram in ponos me je tudi podrobneje zanimalo, v katerih situacijah ju strokovni delavci v vrtcu opazijo in kako koristna se jim zdita. Pri raziskovanju sem uporabila anketni vprašalnik. Vzorec anketiranih zajema 40 strokovnih delavk iz VVZ Radovljica, ki delajo z otroki iz obeh starostnih obdobij. Ugotovila sem, da strokovne delavke v vrtcu pri otrocih pogosteje opažajo temeljna čustva, kot pa čustva samozavedanja in da se z otroki o njih tudi več pogovarjajo, največkrat takrat, ko otroci določeno čustvo izražajo. Strokovne delavke čustva, večkrat opazijo na ravni neverbalne komunikacije (mimika obraza), kot na ravni verbalne komunikacije. Otroci po mnenju anketirank čustvo sramu izrazijo redkeje, največkrat, ko se polulajo v hlače, čustvo ponosa pa včasih, največkrat ko samostojno izvedejo neko dejavnost. Največ strokovnih delavk meni, da sta tako čustvo sramu kot čustvo ponosa za otroke koristna. Dejavnosti za razumevanje čustva sramu, ki jih strokovne delavke izvajajo z otroki, so branje literarnega dela, socialne igre, likovne in plesne dejavnosti, za razumevanje čustva ponosa pa dejavnosti z didaktičnimi igrami, nastop pred skupino, obisk kulturnih predstav in pravljice o doživljanju čustev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: čustva, sram, ponos, predšolski otrok, vrtec, vzgojiteljica
    Število strani: 38
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    asist. dr. Simona ProsenSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11273289)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4006
    Datum vnosa: 26 Okt 2016 13:55
    Zadnja sprememba: 26 Okt 2016 13:55
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4006

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa