[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Med in čebele v življenju človeka - učenje z raziskovanjem v vrtcu

Teja Likar (2016) Med in čebele v življenju človeka - učenje z raziskovanjem v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Namen diplomske naloge je preučevanje aktivnega načina učenja z raziskovanjem (inquiry-based learning; Maxim, 1997), problem zaprtega tipa, pri katerem otrok z lastno aktivnostjo odkriva, pridobiva nove izkušnje in znanja, ob tem pa razvija metakognitivne sposobnosti. Takšen način učenja omogoča otrokom samostojnost pri iskanju odgovorov na raziskovalna vprašanja in trajnejše, trdnejše znanje, saj je pridobljeno iz lastnih spoznanj. Naloga vzgojitelja je, da jim nudi pomoč in jih usmerja na poti raziskovanja. V prvem, teoretičnem delu diplomske naloge, so navedene značilnosti učenja v predšolskem obdobju, aktivno učenje, učenje z raziskovanjem in projektni pristop. V drugem, empiričnem delu, pa je predstavljen projekt reševanje problema zaprtega tipa na temo »Med in čebele v življenju človeka« in njegovo izvajanje z evalvacijo. Otroci so preko njega aktivno raziskovali, katere vrste medu poznamo, od kod pride med, kaj bi se zgodilo, če čebel ne bi bilo več, koristi in slabosti medu in čebel za človeka. Raziskovalno vprašanje so otroci zastavili ob okušanju čaja pri malici. Čaj ni sladkan, kako bi mu spremenili okus? Na podlagi njihovih mnenj smo prišli do medu. A kje ga dobimo? Preko teh vprašanj smo prišli do predlogov, kaj vse bi radi izvedeli in kje te informacije poiskati. V času izvajanja projekta so otroci prišli do več samostojno pridobljenih spoznanj, hkrati pa začutili, kako velik pomen imajo čebele za človekovo življenje in naravo. Metodo aktivnega učenja, raziskovanje zaprtega tipa, sem preizkušala v vzgojno varstvenem zavodu Radovljica, v skupini otrok, starih od 3 do 4 let, kjer sem zaposlena kot pomočnica vzgojiteljice.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, aktivno učenje, raziskovanje zaprtega tipa, projektno delo, med, čebele
    Število strani: 79
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11268937)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3998
    Datum vnosa: 25 Okt 2016 11:20
    Zadnja sprememba: 25 Okt 2016 11:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3998

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa