[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga in pomen šole pri prepoznavanju in zmanjševanju nasilja v šoli

Alenka Lakner (2016) Vloga in pomen šole pri prepoznavanju in zmanjševanju nasilja v šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (846Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo opredeljuje vlogo in pomen šole in učitelja pri prepoznavanju in zmanjševanju medvrstniškega nasilja v šoli. V teoretičnem delu so predstavljeni vsi koraki, ki lahko pomembno vplivajo na zmanjševanje nasilja. Prepoznavanje nasilja in občutljivost učitelja za problematiko nasilja med učenci ter ostalih zaposlenih je prvi korak. Sledi ustrezno odzivanje in ukrepanje v primeru medvrstniškega nasilja. Predstavljen je tudi pomen preventivnega delovanja šole in učitelja, ki lahko s svojim zgledom in z različnimi aktivnostmi prispeva k ustvarjanju dobrih medosebnih odnosov in s tem tudi k preprečevanju nasilja med učenci. Namen empiričnega dela je bil, s pomočjo delno strukturiranega intervjuja raziskati, ali učitelji razrednega pouka prepoznavajo nasilje med učenci, kako poteka obravnava nasilnih dejanj ter kako in s katerimi aktivnostmi poteka preventivno delovanje na ravni šole in razreda. Rezultati kažejo, da učitelji prepoznavajo nasilje med učenci, se ga zavedajo, ustrezno ukrepajo in delujejo preventivno. Opažajo pojav fizičnega, psihičnega in verbalnega nasilja, ki ga večinoma povezujejo z neurejenimi družinskimi razmerami. Ne omenjajo večjih težav pri obravnavi nasilja med učenci, si pa želijo imeti več podpore pri starših problematičnih otrok. Izvajajo različne aktivnosti, ki prispevajo k zmanjševanju in preprečevanju nasilja med učenci. Izvedene aktivnosti (igre vlog, socialne igre, pogovori) so učinkovite, saj opažajo upad določenih oblik nasilja, boljšo klimo v šoli, učenci pa se učijo konstruktivnega reševanja konfliktov. Učitelji so svoji vlogi pri preprečevanju in zmanjševanju nasilja pripisali velik pomen. Menijo, da je potrebno pri učencih delovati predvsem na področju medosebnih odnosov in spodbujati strpnost, spoštovanje različnosti, dajati poseben pomen graditvi prijateljskih vezi med sošolci, spodbujati medsebojno sodelovanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: medvrstniško nasilje, vloga šole, vloga učitelja, preprečevanje nasilja
    Število strani: 119
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Mojca Peček ČukMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11268169)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3995
    Datum vnosa: 25 Okt 2016 10:58
    Zadnja sprememba: 25 Okt 2016 10:58
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3995

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa