[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Socialni odnosi učencev s posebnimi potrebami v osnovni šoli

Helena Arzenšek Krajačič (2016) Socialni odnosi učencev s posebnimi potrebami v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3702Kb)

    Povzetek

    V delu so predstavljeni trije učenci tretje triade, ki so usmerjeni kot otroci s posebnimi potrebami. Postmodernistični koncept vzgoje in izobraževanja poudarja idejo inkluzivne, skupne šole, kjer so v ospredju socialne spretnosti, sodelovanje in sprejemanje vsakega posameznika. V teoretičnem delu predstavljamo konstruktivistični pogled na komunikacijo s poudarkom na ideji kibernetikov, da ne moremo nekomunicirati, da s komuniciranjem posredujemo sporočila in hkrati opredeljujemo odnos. Izpostavimo tudi pomen komunikacije skozi načela sinergetike, razvojne ekološke teorije, skozi teorije izbire pa opredelimo pomen dobrih odnosov za uspešnost in srečo posameznika. Šolo predstavimo skozi perspektivo učnega in socialnega okolja, izpostavimo pomen šolske in razredne klime ter odnosov na ravni učitelj – učenec in na ravni vrstnikov ter tudi sodelovanje med starši in šolo. V empiričnem delu s kvalitativno metodo ugotavljamo zaznavanje socialnih odnosov treh izbranih učencev s posebnimi potrebami. Osrednje teme raziskave se nanašajo na samooceno učencev s posebnimi potrebami ter na njihovo doživljanje socialnih odnosov z vrstniki in učitelji. Ocene in mnenja izbranih učencev primerjamo ter dopolnjujemo z ocenami in doživljanjem socialnih odnosov njihovih staršev, učiteljev in vrstnikov. V raziskavi ugotavljamo tudi vpliv usmeritve na socialne odnose izbranih učencev in oceno njihovega doživljanja v procesu soustvarjanja. Njihovo zaznavanje vpliva primerjamo in dopolnjujemo z mnenji učiteljev in staršev. Glavni rezultati kažejo, da se učenci dobro počutijo v razredu, vendar nimajo tesnih in pristnih odnosov z vrstniki, da usmerjanja kot takšno ne vpliva na socialne odnose, vpliva pa na samooceno učenca s posebnimi potrebami. Učitelji otroke s posebnimi potrebami sprejemajo, zavedajo se pomena dobrih odnosov z učenci, vendar jim delo z učenci s posebnimi potrebami predstavlja dodatno obremenitev in izražajo potrebo po dodatnih znanjih za delo z njimi. Starši izpostavljajo dualnost odnosa učiteljev do otrok s posebnimi potrebami in slabše medvrstniške odnose. V procesu soustvarjanja pa svojo najmanj aktivno vlogo zaznavajo učenci. Raziskava je tudi nakazala obremenjenost vseh vključenih z ocenjevanjem znanja, kar nakazuje storilnostno naravnanost šole in potrebo po spremembi v smeri šolske kulture dobrih medosebnih odnosov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenci s posebnimi potrebami, osnovna šola, socialni odnosi, sinergetika, soustvarjanje
    Število strani: 205
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11262537)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3987
    Datum vnosa: 24 Okt 2016 10:35
    Zadnja sprememba: 24 Okt 2016 10:35
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3987

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa