[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Tekmovanje za Preglovo priznanje iz kemije kot oblika zunanjega vrednotenja znanja

Melita Blatnik (2016) Tekmovanje za Preglovo priznanje iz kemije kot oblika zunanjega vrednotenja znanja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2998Kb)

    Povzetek

    Tekmovanje iz znanja kemije, ki letos obeležuje že 50. obletnico, je pomembna oblika zunanjega vrednotenja znanja kemije, ki z opravljeno evalvacijo nudi objektivne informacije o kvaliteti in količini znanja kemije v osnovni šoli. Z vrednotenjem znanja učencem sporočamo, kaj naj se naučijo, kako naj se učijo in kako kakovostno znanje se od njih pričakuje. Pomembne informacije pa dobi tudi učitelj, ki mora preko znanja in veščin, ki jih osvojijo njegovi učenci, evalvirati svoje poučevanje in delo v razredu, ga kritično ovrednotiti ter ga stalno izboljševati. V uvodnem delu je podana teoretična opredelitev področij vrednotenja znanja s poudarkom na zunanjem vrednotenju. Med oblike zunanjega preverjanja znanja kemije v osnovni šoli v Sloveniji sodijo nacionalno preverjanje znanja, mednarodno preverjanje znanja TIMSS in tekmovanje iz znanja kemije za Preglovo priznanje. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati analize rešenih tekmovalnih preizkusov znanja 49. državnega tekmovanju iz kemije za Preglovo priznanje v letu 2015. Ugotovljena so bila vsebinska področja, ki so jih učenci dobro osvojili, in področja, kjer imajo težave oziroma je pogosto napačno razumevanje pojmov. Predstavljene so najpogostejše napake pri odgovorih in možni vzroki za te ter uspešnost reševanja glede na taksonomsko stopnjo. Analiza je pokazala, da je znanje kemije dobro, da pa imajo učenci največ težav pri povezovanju znanja in njegovi uporabi v novih situacijah. Marsikdaj so razlog za napake težave z razumevanjem prebranega, nedoslednost pri upoštevanju navodil in nenatančnost učencev. Na osnovi dobljenih rezultatov smo podali predloge za izboljšanje poučevanja kemije.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vrednotenje znanja, kemija, osnovna šola, napačno razumevanje, državno tekmovanje iz znanja kemije
    Število strani: 82
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Saša GlažarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11251785)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Naravoslovnotehniška fakulteta
    ID vnosa: 3956
    Datum vnosa: 18 Okt 2016 16:31
    Zadnja sprememba: 18 Okt 2016 16:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3956

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa