[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Bralne učne strategije pri učencih s specifičnimi učnimi težavami in brez specifičnih učnih težav v 7. razredu osnovne šole

Kristina Čižman (2016) Bralne učne strategije pri učencih s specifičnimi učnimi težavami in brez specifičnih učnih težav v 7. razredu osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1963Kb)

    Povzetek

    Branje je temeljno orodje za učenje. Za učinkovito učenje z branjem je pomembna uporaba bralnih učnih strategij, ki učencem pomagajo pri doseganju učnega cilja. Tisti učenci, ki se tega zavedajo, imajo dobro razvite metakognitivne strategije in nadzorujejo svoj proces učenja. Učenci s specifičnimi učnimi težavami (v nadaljevanju SUT) in primanjkljaji na posameznih področjih učenja (PPPU) imajo težave na področju metakognitivnih znanj, težje se osredotočajo na uporabo bralnih učnih strategij v procesu učenja in so zato lahko učno manj uspešni od vrstnikov. V diplomskem delu smo raziskovali bralne učne strategije pri učencih s SUT v primerjavi z njihovimi vrstniki brez SUT. S tem poimenovanjem smo v vzorec vključili tako otroke s SUT kot tudi PPPU, ki imajo izrazite težave in so usmerjeni v program prilagojenega izvajanja z dodatno strokovno pomočjo. V uvodnem delu smo opredelili, kaj so specifične učne težave, opisali branje, opredelili bralne strategije ter navedli različne oblike poučevanja bralnih strategij. V raziskavi pa smo ugotavljali, kakšna je razlika pri pogostosti uporabe bralnih učnih med učenci s SUT in učenci brez SUT ter hkrati primerjali njihove poglede na pomembnost uporabe bralnih učnih strategij. Zanimalo nas je, ali pogostost uporabe bralnih učnih strategij vpliva na učni uspeh učencev in če je le ta povezan z uporabo različnih virov za učenje. Raziskovali smo tudi pogostost uporabe bralnih učnih strategij po spolu. V raziskavo smo vključili 105 učencev 7. razreda osnovne šole, 45 s SUT in 60 brez SUT. Podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom o učnih strategijah. Pri statistični analizi podatkov smo uporabili opisno statistiko, Mann-Whitney U test in linearno regresijo. Ugotovili smo, da pri pogostosti uporabe bralnih učnih strategij med učenci s SUT in učenci brez SUT ni statistično pomembnih razlik. Prav tako nismo ugotovili statistično pomembne povezave med pogostostjo uporabe bralnih učnih strategij in učnim uspehom učencev v obeh skupinah našega vzorca. Tudi uporaba različnih virov za učenje nima statistično pomembnega vpliva na učni uspeh učencev. Učenci s SUT in učenci brez SUT pripisujejo uporabi bralnih učnih strategij enak pomen, dokazali pa smo, da dekleta, tako v skupini učencev s SUT kot tudi v tisti brez SUT pogosteje kot dečki uporabljajo bralne učne strategije in sicer predvsem strategije med branjem in strategije po branju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: bralne učne strategije, branje, primanjkljaji na posameznih področjih učenja, specifične učne težave
    Število strani: 73
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11243849)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3940
    Datum vnosa: 17 Okt 2016 13:39
    Zadnja sprememba: 17 Okt 2016 13:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3940

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa