[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Gradnja gozdnih bivakov iz naravnih materialov kot priložnost za učenje naravoslovja in napredek na vseh razvojnih področjih predšolskega otroka

Nika Dolinar (2016) Gradnja gozdnih bivakov iz naravnih materialov kot priložnost za učenje naravoslovja in napredek na vseh razvojnih področjih predšolskega otroka. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Naravno okolje s svojo pestrostjo in raznolikostjo privablja otroke, da se preizkusijo v svobodni igri izhajajoči iz otroka. Ponuja jim bogastvo čutnih izkušenj, preko katerih otroci spoznavajo svet okoli sebe. Naravni materiali jim omogočajo, da jih uporabijo v različnih razsežnostih. Pogoste pozitivne izkušnje z naravnim okoljem in materialom, ki nam ga le-to ponuja, so temelj okoljske vzgoje in celostnega otrokovega razvoja. V diplomski nalogi sem raziskovala, kakšne možnosti za učenje naravoslovja in razvoj na kognitivnem, socialno-čustvenem, govornem in motoričnem področju prinaša predšolskim otrokom dejavnost gradnje gozdnih bivakov iz naravnih materialov. Zanimalo me je, s kakšnim naravnim materialom in na kakšne načine otroci najpogosteje rokujejo pri gradnji bivakov. Raziskovala sem, ali se otroci ob gradnji gozdnih bivakov učijo skupinskega sodelovanja. Ugotavljala sem razliko med spoloma, ki jo lahko opazimo pri gradnji gozdnih bivakov, ter kako otroci področje svojega vsakdanjega življenja vključujejo v gradnjo. V osem opazovanj gradnje gozdnih bivakov iz naravnih materialov je bilo vključenih petnajst otrok v starostnem razponu od dveh do sedem let. Do ugotovitev sem prišla s pomočjo opazovanja in analiziranja posnetkov, pridobljenih s kamerami, ki sem jih pritrdila na glavo otroka in so samodejno beležile sliko in zvok z otrokove perspektive. Rezultate opažanj sem dokumentirala in jih kvalitativno in kvantitativno obdelala. Ugotovila sem, da gozdno okolje in gradnja gozdnih bivakov pozitivno spodbujata otrokov razvoj na različnih področjih dejavnosti. Gradnjo so otroci težko izvajali samostojno, skoraj vedno ob sebi potrebujejo sovrstnike, da jim pomagajo. Ob tem so si razvijali svojo empatičnost in sodelovalnost. Soočali so se z reševanjem realnih problemov in z iskanjem smiselnih rešitev. Naravni materiali so otrokom nudili številne razsežnosti, kako jih uporabiti za različno namembnost, pa tudi pozitivne dražljaje, ki so jih privabili k iskanju. Pri tem pa se je neposredno razvijal otrokov motorični razvoj, ki zajema otrokovi osnovni potrebi po igri in gibanju. Hkrati pa jim gradnja nudi tudi mnogo miselnih izzivov za razmišljanje in prehajanje med pestrimi dejavnostmi z različnimi kurikularnimi vsebinami. Moje ugotovitve potrjujejo zaključke številnih predhodnih raziskav o pozitivnem vplivu igre in učenja v naravnem okolju za celosten razvoj otroka. Gradnja gozdnih bivakov otrokom ne prinaša le trenutnega zadovoljstva ob igri in doživljanja naravnega okolja z vsemi čutili, ampak na spontan, iz otroka izhajajoči način, omogoča tudi pridobivanje trajnega znanja, socialnih veščin, razvoj motoričnih spretnosti ter razvoj pozitivnega odnosa do narave, katerega temelji se gradijo prav v zgodnjem otroštvu. Želim, da bi bili rezultati tega diplomskega dela spodbuda vzgojiteljem, da tovrstne dejavnosti pogosteje vključujejo v vsakdanjik dela s predšolskimi otroki.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, celostni razvoj, začetno naravoslovje, naravni materiali in predmeti, igra in učenje na prostem, gradnja gozdnih bivakov
    Število strani: 63
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11237449)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3931
    Datum vnosa: 14 Okt 2016 10:10
    Zadnja sprememba: 14 Okt 2016 10:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3931

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa