[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pomoč staršev otrokom s primanjkljaji na posameznih področjih učenja in socialno-ekonomski status družine

Arnela Jahić (2016) Pomoč staršev otrokom s primanjkljaji na posameznih področjih učenja in socialno-ekonomski status družine. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (703Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu magistrsko delo izpostavlja rezultate mednarodnih raziskav, ki kažejo, da je šolski ne/uspeh povezan s socialno-ekonomskim statusom posameznega učenca. Tako npr. rezultati mednarodne raziskave PISA iz leta 2012 kažejo na visoko korelacijo med socialno-ekonomskim statusom in učnimi dosežki otrok pri bralni, matematični in naravoslovni pismenosti, o čemer pišejo tudi številni drugi tuji in domači strokovnjaki. Pri izobraževanju otrok imajo starši pomembno vlogo, na učni uspeh svojih otrok vplivajo tudi s svojo pomočjo pri šolskem delu. Ob vsem tem se postavlja vprašanje, koliko lahko starši, posebno tisti iz nižjega socialno-ekonomskega statusa, pomagajo pri učenju otrok, ki imajo posebne potrebe. Dejstvo je, da je za uspešen vzgojno-izobraževalni napredek učencev vsekakor pomembno aktivno partnersko sodelovanje med učitelji in starši, ki ne sme temeljiti na nerealnih pričakovanjih do staršev. V našem prostoru je raziskav, ki analizirajo povezanost socialno-ekonomskega statusa in učnega uspeha otrok s posebnimi potrebami, oz. otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, malo. In prav to je tema pričujočega magistrskega dela, v okviru katerega so izpostavljeni naslednji cilji: ugotoviti, ali večina otrok v Savinjski regiji, usmerjeni kot učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, izhaja iz nižjega socialno-ekonomskega statusa; ugotoviti, ali je učni uspeh učencev s primanjkljaji na posameznih področjih učenja povezan s socialno-ekonomskim statusom; ugotoviti, ali se starši čutijo dovolj usposobljene za pomoč pri otrokovem učenju in kakšna so mnenja staršev o pričakovanjih učiteljev do njihove pomoči otroku pri učenju; pridobiti mnenja staršev iz različnih socialno-ekonomskih statusov glede zgoraj zastavljenih problemov ter ugotoviti, ali obstajajo statistično pomembne razlike v njihovih mnenjih glede na socialno-ekonomski status družine. Ugotovitve raziskave, izvedene med novembrom 2015 in januarjem 2016, v kateri je sodelovalo 86 staršev otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja osnovnih šol v Savinjski regiji so, da večina teh otrok izhaja iz nižjega socialno-ekonomskega statusa glede na mesečni prejemek v družini. Zaključne ocene teh učencev pri slovenskem jeziku in matematiki so statistično pomembno povezane s socialno-ekonomskim statusom po kriteriju mesečnega prejemka v družini, in sicer nižji kot je mesečni prejemek v družini, nižja je zaključna ocena otroka pri slovenskem jeziku in matematiki. Zaključne ocene teh učencev pri slovenskem jeziku so prav tako statistično pomembno povezane s socialno-ekonomskim statusom glede na izobrazbo starša, in sicer nižja kot je izobrazba starša, nižja je zaključna ocena otroka pri slovenskem jeziku. Rezultati so pokazali, da je večina staršev mnenja, da so pričakovanja učiteljev do staršev in njihove pomoči pri učenju (pregled domače naloge, pisanje domače naloge, pregled torbe in zvezkov, organizacija učenja, razlaga učne snovi, spraševanje učne snovi, poslušanje otrokovega branja, pogovor o prebranem, ponavljanje učne snovi, bližina staršev ob otrokovem učenju) velika. Ključne ugotovitve, predstavljene v empiričnem delu, so pedagoškemu osebju lahko podlaga za širše razumevanje problema socialno-ekonomskega statusa, ki se odraža v učnem uspehu učencev. Hkrati pa so lahko tudi podlaga za iskanje možnosti učinkovitejšega sodelovanja s starši, spodbujanje in usmerjanje otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, socialno-ekonomski status, pomoč staršev, pričakovanja učiteljev do staršev
    Število strani: 74
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Mojca Peček ČukMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11233865)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3927
    Datum vnosa: 13 Okt 2016 12:37
    Zadnja sprememba: 13 Okt 2016 12:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3927

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa