[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Gledališče v prvem in drugem triletju osnovne šole

Helena Krnc (2016) Gledališče v prvem in drugem triletju osnovne šole. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (2173Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh večjih delov. Prvi del je teoretični; v njem sem na kratko zajela zelo bogato zgodovino gledališča. To se je skozi čas razvijalo in spreminjalo, kot del umetnosti pa si je izborilo mesto tudi v šolah. Tu je pomembno predvsem z vidika načinov poučevanja učencev. Navadno sta v šolskem sistemu navzoča predvsem vizualni in avditivni slog poučevanja. Veliko učencev je kinestetičnega tipa, kar pomeni, da se največ naučijo z izkušnjami. Prav tem otrokom lahko učitelji zelo olajšajo učenje s pomočjo poučevanja z gledališkimi tehnikami, ki vsebujejo gibanje in učenje skozi izkušnje. Kljub dobrim lastnostim so v slovenskem šolskem sistemu še vedno težave, saj gledališče ne dobi posebnega mesta kot nekatere druge umetnosti. Učitelji ga lahko na svojo lastno željo uporabljajo kot tehniko za poučevanje. V delu so predstavljene tudi dobre prakse učiteljev, ki pri poučevanju uporabljajo gledališke tehnike. V skoraj vseh šolah po Sloveniji izvajajo tudi dramske krožke. Gre za ponujeno dejavnost na šoli, ki se je učenci udeležijo prostovoljno. V teoretičnem delu so predstavljene tudi podobnosti dela učitelja in igralca, ki imata v svojih različnih poklicih kar nekaj skupnega. Drugi del magistrskega dela je empirični. Na videz je razdeljen na dva dela. V prvem delu je raziskava usmerjena na učence, ki so udeleženci dramskega krožka. V različnih virih lahko zasledimo različne vplive, ki so jih zabeležili avtorji. Tako sem preverila, kako gledališče vpliva na sodelovanje udeleženih in na njihovo komunikacijo. V raziskavo je bilo vključenih 11 učencev, v pomoč pa mi je bila tudi mentorica dramskega krožka. Rezultati so pokazali, da pripravljanje predstave učence poveže in jih spodbuja k sodelovanju. Izkazalo se je tudi, da učenci pri igranju vlog uporabljajo zborni jezik ter prvine nebesednega jezika, ki ga iz vaje v vajo izboljšujejo, pri tem pa vse manj uporabljajo narečne izraze. Poleg učencev sem v drugi raziskavi z anketnimi vprašalniki preverila tudi učitelje iz vse Slovenije, ki so podali svoje mnenje o gledaliških tehnikah pri pouku in o dramskem krožku. Sama sem predvidevala, da učitelji med poukom redko uporabljajo gledališke tehnike, a se je izkazalo, da sem bila v zmoti. Prav tako sem predvidevala, da učitelji v razredu redko prirejajo predstave; v tem primeru se je moja hipoteza potrdila. Večina anketiranih učiteljev se tudi strinja, da je gledališki krožek odlična dejavnost.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: Gledališče od 1. do 6. razreda, gledališče kot metoda, stališča učiteljev
    Število strani: 59
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. spec. Edvard MajaronMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11235913)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3922
    Datum vnosa: 13 Okt 2016 10:11
    Zadnja sprememba: 13 Okt 2016 10:11
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3922

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa