[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Upoštevanje učnega okolja pri prilagajanju poučevanja angleščine za učence z disleksijo

Urša Filipič (2016) Upoštevanje učnega okolja pri prilagajanju poučevanja angleščine za učence z disleksijo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (518Kb)

    Povzetek

    Disleksija spada med najbolj pogoste specifične učne težave. Med najpomembnejše značilnosti posameznikov z disleksijo spadajo šibkosti, kot so neustrezno razvita zmožnost dekodiranja in šibka sposobnost pomnjenja ter počasna obdelava in pridobivanje jezikovnih informacij predvsem na fonološki ravni, kar vodi do učnih dosežkov, ki so precej nižji od posameznikovega intelektualnega potenciala. Težave učencev z disleksijo na bralno-napisovalnem področju jih še posebej ovirajo pri usvajanju tujega jezika. Če imajo težave s fonologijo in slovničnimi strukturami v maternem jeziku, je večja verjetnost, da bodo imeli težave tudi pri usvajanju tujega jezika. Za razliko od slovenščine spada angleščina med manj transparentne jezike, za katere je značilna precej nepredvidljiva povezava med grafemom in fonemom. Zaradi tega morajo učenci vložiti še toliko več truda in časa v učenje tujega jezika. Naloga učitelja je, da jim ta proces čim bolj olajša. Pozitivna razredna klima in dostopen učitelj sta izrednega pomena pri ustvarjanju varnega ter spodbudnega učnega okolja. Uspeh učencev z disleksijo pri pouku angleščine je v veliki meri odvisen od usposobljenosti učitelja in ustreznega prilagajanja vseh vrst učnih okolij. Pri tem so mu v pomoč razne tehnike in strategije, kot so multisenzorno poučevanje, pomoč pri učenju besedišča ter črkovanja, motivacijske strategije, prilagoditve pri preverjanju in ocenjevanju znanja, uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije ter eksplicitno učenje povezave med grafemi in fonemi. V empiričnem delu diplomskega dela ugotavljamo, da učitelji angleščine najpogosteje izvajajo prilagoditve v okviru fizičnega, kurikularnega in socialnega učnega okolja. Večina vprašanih je potrdila, da bi dano ocenjevalno lestvico uporabila pri ugotavljanju, če učencem z bralno-napisovalnimi težavami nudi podporno okolje. Rezultati so pokazali tudi, da učitelji ocenjujejo, da je stopnja motivacije učencev z bralno-napisovalnimi težavami za učenje angleščine srednje visoka in da so največ informacij glede poučevanja otrok z bralno-napisovalnimi težavami pridobili, ko so se samostojno dodatno izobraževali s pomočjo ustrezne literature.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: disleksija, učenci s specifičnimi učnimi težavami, učno okolje, vloga učitelja angleščine, poučevanje angleščine, prilagajanje učnega okolja
    Število strani: 81
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Karmen PižornMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11185737)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3909
    Datum vnosa: 10 Okt 2016 14:01
    Zadnja sprememba: 10 Okt 2016 14:01
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3909

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa