[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba likovnih dejavnosti za pomoč žrtvam trpinčenja na delovnem mestu

Daša Šarkanj (2016) Uporaba likovnih dejavnosti za pomoč žrtvam trpinčenja na delovnem mestu. Specialistično delo.

[img] PDF
Download (4069Kb)

    Povzetek

    V specialističnem delu bom predstavila uporabo metod likovnih dejavnosti v skupini uporabnic/ -kov, ki so bili nadlegovani in trpinčeni na delovnem mestu. Psihološko in čustveno nasilje na delovnem mestu, ki obsega šikaniranje – namerno povzročanje nevšečnosti, neprijetnosti in trpinčenje, povzroča pri žrtvah posledice na telesnem in duševnem zdravju. Nekatere žrtve, ki se vsakodnevno soočajo s trpinčenjem na delovnem mestu, trpijo za t. i. posttravmatsko stresno motnjo, zakasnelim in podaljšanim odzivom na hude stresne dogodke. Z vpeljavo ekspresivnih likovnih tehnik v delo skupine za samopomoč naj bi uporabnicam/ -kom pomagala sprostiti nakopičena čustva in spregovoriti o doživetem nasilju, saj se spomini na travmatične dogodke shranjujejo drugače in jih težko prikličemo z besedami – pogovorom. Pomoč z umetnostjo daje možnost neverbalne komunikacije, žrtev se izrazi skozi likovni medij, pri čemer pa ni pomemben le izdelek, pač pa tudi sam proces ustvarjanja, med katerim žrtev pride v stik s svojimi najglobljimi čustvi. Z artikulacijo oblik in podob bomo spoznali njihovo izkušnjo doživljanja trpinčenja na delovnem mestu. Žrtve ob trpinčenju pridejo v stik z najrazličnejšimi čustvi, predvsem je v ospredju jeza, ki se odraža na različne načine, npr. kot občutek sramu, besa, agresije, nestrpnosti, ogroženosti, razdraženosti ipd., zato se osredotočam tudi na vprašanje, kako se jeza izraža v likovni obliki in kako le-to konstruktivno uporabiti za prekinitev z nasiljem oz. soočenjem z nasilnežem. Zanima me tudi, ali so trpinčenju bolj podvržene določene skupine oseb, glede na spol, starost, etničnost, stopnjo izobrazbe, prisotnost kroničnih obolenj ali hendikepa, ali je tako razmišljanje povsem stereotipno. Cilji specialističnega dela so usmerjeni v ohranjanje zdravja žrtve (sprostitev nakopičenih čustev v zaupnem okolju, boljše telesno počutje, izbira dolgoročnih rešitev namesto kajenja, zlorabe alkohola, pomirjeval, prenajedanja …), izboljšanje socializacije žrtve (nudenje podpore, izstop žrtve iz osamljenosti in izoliranosti), dvig osebne rasti (krepitev notranje moči in povrnitev samospoštovanja) ter v področji preventive in promocije zdravih odnosov na delovnem mestu. Kvalitativne metode, ki jih uporabim pri raziskovanju, so kvalitativni intervju, analiza nastale fokusne skupine po metodi snežne kepe ter likovna analiza dokumentov uporabnic/ -kov. Še posebej je pomembna metoda snežne kepe, ki omogoča odkrivanje »skrite populacije« žrtev trpinčenja na delovnem mestu, ki je v našem okolju pogost pojav, vendar žrtve, zaradi strahu, redko poiščejo pomoč. Čeprav gre samo za kratko znanstveno poročilo, ki temelji na majhnem vzorcu, pa je v našem okolju izjemno pomembno, saj je trpinčenje na delovnem mestu skrajen družbeni stresor, ki lahko posledično sproži celo vrsto stresnih dogodkov, v katere so vpleteni še ostali ljudje (še več zaposlenih, stranke, družinski člani žrtve ali napadalca, mediatorji in službe, ki nudijo pomoč idr.). Ker za preprečevanje trpinčenja na delovnem mestu ni nekih konkretnih rešitev, razen delovanja v smeri promocije in preventive, je pomembno, da tej tihi epidemiji namenimo še več pozornosti in študij.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Specialistično delo)
    Ključne besede: pomoč z umetnostjo, pomoč z likovno dejavnostjo, trpinčenje na delovnem mestu, travma, skupina za samopomoč
    Število strani: 103
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Darja ZaviršekMentor
    doc. dr. Jurij SelanSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11223113)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3898
    Datum vnosa: 06 Okt 2016 16:27
    Zadnja sprememba: 06 Okt 2016 16:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3898

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa