[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Problematika zavržene hrane v osnovnih šolah

Sindis Čufer (2016) Problematika zavržene hrane v osnovnih šolah. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (2193Kb)

    Povzetek

    Problematika zavržene hrane je v svetu vsako leto bolj aktualna. Pojavlja se tudi v osnovnih šolah. Z iskanjem rešitev je potrebno začeti pri najmlajših, zato sem v diplomskem delu poskusila ugotoviti, zakaj osnovnošolci ne pojedo vedno osnovnošolske malice ali kosila ter kako vsebina o prehrani v učnem načrtu vpliva na njihova stališča o zavrženi hrani. Zanima me tudi, ali šolski sistem z vključevanjem vsebin o prehrani učence zadostno ozavešča o tej problematiki ter zakaj je kljub vsem ukrepom za zmanjševanje količin zavržene hrane v zadnjem času ta problem v porasti. Uporabila sem deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo. V raziskavo so bili zajeti učenci zadnjega triletja OŠ Draga Bajca Vipava (170 učencev in učenk), vodja kuhinje in načrtovalka prehrane. Ugotovila sem, da so učenci s postreženo hrano v šoli na splošno zadovoljni, saj menijo, da sta njena kvaliteta in okusnost dobri, zato jo tudi skoraj vedno pojedo do konca. Razlogi, zakaj hrane ne pojedo, so bolj ali manj odvisni od dneva. Včasih hrano pustijo na krožnikih, ker jim ni všeč, nimajo vedno dovolj časa, da jo pojedo do konca, ali pa je postrežene hrane preveč. Glede na to, da je ozaveščanje o zavrženi hrani v šolah vedno bolj v ospredju, so učenci o zavrženi hrani tudi primerno poučeni, zato je njihov odnos do hrane pozitiven in hrana zaradi nespoštovanja ne pristane v smeteh. Torej, če je hrana zavržena, je zaradi dnevnih, trenutnih razlogov, saj je ustreznost hrane težko vsakodnevno prilagoditi za vse učence.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Zavržena hrana, odnos do hrane, učenci, znanje
    Število strani: 56
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Gregor TorkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11211849)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3869
    Datum vnosa: 04 Okt 2016 18:09
    Zadnja sprememba: 04 Okt 2016 18:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3869

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa