[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spoznavanje in raziskovanje kroženja vode v naravi v predšolskem obdobju

Martina Bedenčič (2016) Spoznavanje in raziskovanje kroženja vode v naravi v predšolskem obdobju. Diplomska naloga.

[img] PDF
Download (2987Kb)

    Povzetek

    V diplomski nalogi sem se v teoretičnem delu posvetila razvoju intuitivnih in napačnih pojmovanj otrok ter predstav otrok glede sprememb vode in kroženju vode v naravi. Opisala sem raziskave drugih avtorjev, ki so v svojem delu opisovali predstave otrok glede izhlapevanja, kondenzacije ter kroženja vode. Povzela sem teorijo razvoja mišljenja po Piagetu in opisala kognitivni ter socialno kognitivni konflikt kot strategijo zgodnjega učenja v naravoslovju. Del diplomske naloge sem posvetila naravoslovju v vrtcu in opisala pomen konstruktivizma v začetnem naravoslovju, ki temelji na Piagetovih načelih asimilacije, akomodacije in uravnoteženja. V empiričnem delu diplomske naloge sem predstavila raziskavo, ki sem jo izvedla s petnajstimi otroki starimi 5–6 let. Z otroki sem izvedla polstrukturiran intervju, s katerim sem preverjala njihove predstave glede kroženja vode v naravi. Z otroki sem nato izvajala eksperimente,prek katerih so otroci lahko spoznavali izhlapevanje, kondenzacijo in kroženje vode.Na koncu pa sem z njimi ponovno opravila intervju ter primerjala njihove odgovore in razumevanje pred in po končanih dejavnostih. Rezultati raziskave na vzorcu otrok so pokazali:čeprav otroci vedo, da voda v naravi kroži, se je s poskusi skoraj polovici otrok izboljšalo razumevanje procesa izhlapevanja vode.Otroci pa niso razumeli kondenzacije in reverzibilnosti procesa izhlapevanja, kar je dejansko potrebno za razumevanje procesa kroženja vode.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: Piaget, teorija razvoja mišljenja, konstruktivizem, kognitivni konflikt, intuitivni pojmi, napačne predstave, naravoslovje, izhlapevanje, kondenzacija, kroženje vode
    Število strani: 90
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Dušan KrnelMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11211337)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3867
    Datum vnosa: 04 Okt 2016 17:56
    Zadnja sprememba: 04 Okt 2016 17:56
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3867

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa