[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Formativni preizkus tekočnosti branja v petstopenjskem modelu pomoči za učence z učnimi težavami

Janja Košir (2016) Formativni preizkus tekočnosti branja v petstopenjskem modelu pomoči za učence z učnimi težavami. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (3667Kb)

    Povzetek

    Načrtovanje in uresničevanje kvalitetne vzgoje in izobraževanja za skupino učencev z učnimi težavami v slovenskem prostoru temelji na petstopenjskem modelu pomoči za učence z učnimi težavami (v nadaljevanju petstopenjski model). Ta predstavlja učinkovit sistem pomoči in obravnave, ki predvideva fleksibilno prehajanje po stopnjah različno intenzivnih oblik pomoči. Strokovnjaki ugotavljajo, da najintenzivnejše oblike pomoči tudi v slovenskem prostoru prejme izredno veliko število učencev, kot možen razlog za to pa navajajo neučinkovito izvajanje pomoči pri prvih korakih petstopenjskega modela. Kot odgovor na izpostavljen strokovni problem smo v magistrskem delu priredili in preizkusili CBM formativni preizkus tekočnosti glasnega branja kot enega izmed več preizkusov ameriškega modela ocenjevanja, ki temelji na kurikulu (ang. CBM; curriculum based measurement). Preizkus smo izvedli na vzorcu učencev tretjega razreda osemnajstih slovenskih osnovnih šol. Vzorec učencev predstavljajo učenci brez učnih težav (N = 254) in učenci z izrazitimi specifičnimi učnimi težavami na področju branja (N = 79). Rezultat magistrskega dela predstavlja analiza uspešnosti učencev na CBM preizkusu tekočnosti branja. Rezultate CBM preizkusa tekočnosti branja smo primerjali s podtestom tekočnosti branja SNAP, z učiteljevo oceno kvalitete glasnega branja učencev in s preizkusom bralnega razumevanja. Rezultate CBM preizkusa tekočnosti branja, izvedenega v tretjem razredu, smo za nekatere učence primerjali tudi z rezultati nacionalnih preizkusov znanja iz slovenščine, matematike in angleščine, ki so jih učenci reševali v 6. razredu. Za preizkus tekočnosti branja smo opredelili percentilne lokalne bralne norme za 3. razred za začetek šolskega leta ter ob pomoči tujih raziskovalnih izhodišč na tem področju predlagali kritično mejo (normo) tekočnosti branja, ki nam lahko pomaga pri odkrivanju rizičnih učencev. S pomočjo rezultatov smo ovrednotili tudi merske značilnosti preizkusa (zanesljivost, veljavnost, objektivnost, občutljivost in ekonomičnost) in uporabnost CBM preizkusa v povezavi s slovenskim petstopenjskim modelom. V magistrskem delu smo ugotovili, da je trenutna uporaba CBM preizkusa tekočnosti branja v slovenskem prostoru smiselna na ravni širokega skrininga za detekcijo učencev z učnimi težavami na področju začetnega branja kot splošnega indikatorja možne prisotnosti izrazitejših specifičnih učnih težav na področju začetnega branja. Rezultate CBM preizkusa tekočnosti branja je za pridobitev jasnejše slike o izvoru in intenzivnosti težav potrebno dopolnjevati z drugimi diferencialnimi preizkusi. Glavni doprinos magistrskega dela je preizkušanje uporabe enostavnega pripomočka, katerega primeren razvoj in uporaba lahko pripomoreta pri ocenjevanju težav in nudenju pomoči na področju usvajanja spretnosti branja na več stopnjah slovenskega petstopenjskega modela pomoči učencem z učnimi težavami. Z opravljenim delom prispevamo k razvoju časovno učinkovitih in preprostih oblik formativnega ocenjevanja in spremljanja napredka učencev na področju začetnega branja. Opisan prispevek predstavlja izhodišče za nadaljnje oblikovanje CBM preizkusov formativnega spremljanja napredka na področju branja in drugih osnovnih učnih spretnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učne težave, petstopenjski model pomoči, formativno ocenjevanje, ocenjevanje, ki temelji na kurikulu, tekočnost branja
    Število strani: 182
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Lidija MagajnaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11209801)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3862
    Datum vnosa: 04 Okt 2016 17:36
    Zadnja sprememba: 04 Okt 2016 17:36
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3862

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa