[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Analiza pomnenja pri predšolskih otrocih na primeru informacij o gobah

Jerica Bezovnik (2016) Analiza pomnenja pri predšolskih otrocih na primeru informacij o gobah. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1745Kb)

    Povzetek

    Otrok začne opazovati, spoznavati, doživljati in odkrivati okolico takoj, ko se rodi. Dejavnosti, ki se v okolju dogajajo, oblikujejo miselne operacije pri otroku in le-te veliko pripomorejo k razvoju lastnih miselnih sposobnosti in osebnostnem razvoju. Spoznavanje okolja je najprej proces, pot, s katerim se oblikujejo novi pojmi, nova znanja, nove izkušnje, razvija se mišljenje in vršijo se cilji. Spoznavanje okolja, življenja je hkrati proces in cilj, pri katerem pa so takoj po rojstvu pomemben člen otrokovega razvoja starši in kasneje vzgojitelji, ki otroku omogočijo samostojno reševanje problemov, mu nudijo pomoč, zgled, ga po potrebi usmerjajo in mu omogočijo, da pridobi lastne izkušnje in se z učenjem prilagodi okolju, v katerem se je rodil. V diplomskem delu sem želela ugotoviti, katere informacije (ime gobe, zavarovanost/nezavarovanost, strupenost/užitnost) o predstavljenih vrstah gob si otroci bolj zapomnijo po enem tednu. Moja hipoteza je, da si otrok bolj zapomni informacije, ki so ključnega pomena za njegovo preživetje, v tem primeru strupenost gob in ne ime gob in zavarovanost. S pomočjo 16 enako velikih sličic in otrokom nepoznanih gob sem s 34 otroci izvedla eksperiment. Otroke sem enakovredno razdelila v kontrolno in eksperimentalno skupino. Rezultate obeh skupin sem med seboj tudi primerjala ter jih s pomočjo tabel in grafov analizirala. Svojo hipotezo sem potrdila najprej v teoretičnem delu, kjer različni avtorji poudarjajo hitrejšo zapomnitev življenjsko pomembnih informacij pri otrocih, kar se je pokazalo tudi v mojem eksperimentu. V teoretičnem delu sem opredelila tudi osnove o gobah, obrazložila pojme zavarovanost/nezavarovanost in užitnost/strupenost ter se poglobila tudi v otrokovo zapomnitev. Želim si, da bi diplomsko delo pripomoglo k boljšemu razumevanju procesov predelovanja in pomnjenja informacij pri predšolskih otrocih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otrok, gobe, užitnost, strupenost, zavarovanost, spomin, interes, učenje
    Število strani: 42
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Gregor TorkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11208777)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3856
    Datum vnosa: 04 Okt 2016 11:40
    Zadnja sprememba: 04 Okt 2016 11:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3856

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa