[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ideje za poučevanje kolesarjenja v temeljni gibalni fazi

Tea Kocijančič (2016) Ideje za poučevanje kolesarjenja v temeljni gibalni fazi. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (2188Kb)

    Povzetek

    V diplomski nalogi smo se osredotočili na poučevanje kolesarjenja v temeljni gibalni fazi. Opredelili smo dejavnike, ki vplivajo na uspešno učenje, ter podali ideje o tem, kdaj in kako začeti kolesariti. Predstavili smo različne vrste koles (štirikolesnik, poganjalec, trikolesnik in kolo), ki so primerne glede na starost in razvoj otrok v predšolskem obdobju. Otroci se v predšolskem obdobju srečajo z različnimi športnimi pripomočki. Pri učenju ravnanja z njimi ima v tem obdobju ključno vlogo ravnotežje. Učenje kolesarjenja draži čutila, ki sodelujejo pri ravnotežju. Ravnotežje predstavlja sito za opravljanje katerekoli gibalne dejavnosti, zato je v predšolskem obdobju to ključna gibalna sposobnost. Menimo, da je torej smiselno otrokom čim pogosteje ponuditi različne vrste koles. Vzgojiteljev temeljni dokument, iz katerega mora izhajati njegovo načrtovanje in izvajanje dela, je Kurikulum za vrtce. Gre za nacionalni vsebinski dokument za javne vrtce, ki opredeljuje posamezna področja, ki jih razvijamo pri otrocih v predšolskem obdobju (jezik, matematika, umetnost, gibanje, narava, družba). V njem so predstavljena kurikularna načela, splošni in globalni cilji za posamezna področja ter primeri vsebin in dejavnosti. V kurikulu so primeri dejavnosti za področje Gibanje napisani ločeno za dve starostni obdobji; kar velja tudi za kolesarjenje. V povezavi s področjem Družba, Kurikulum za vrtce, za kolesarjenje opredeljuje tudi medpodročne teme, kot sta promet in okoljska vzgoja. Vrtec lahko ponudi tudi obogatitvene programe, ki jih načrtujejo in izvajajo vzgojitelji in so del izvedbenega kurikula ter so skladne s Kurikulumom za vrtce. Eden od njih je gibalni/športni program Mali sonček, ki je nastal kot razširitev Zlatega sončka in se v vrtcih izvaja od leta 2011/2012. V njem so opredeljene tudi naloge in stopnje kolesarjenja, ki naj bi jih otroci v predšolskem obdobju usvojili. V diplomski nalogi smo predstavili vse omenjene dokumente, ki so vzgojiteljem v pomoč pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti s kolesi. Zasnovali smo tudi program z metodičnimi postopki, ki naj bi, po našem mnenju, otroka na igriv način pripeljale do obvladovanja kolesa. Z analiziranjem izbranih že obstoječih iger smo ugotavljali trenutne trende poučevanja kolesarjenja. Na podlagi kritične analize izbranih iger smo skozi prizmo specifike razvoja predšolskega otroka podali idejo za poučevanje kolesarjenja v temeljni gibalni fazi. Vzgojiteljem smo s tem pokazali izhodišče za oblikovanje novih iger, ki bodo upoštevala vse specifike učenja v predšolskem obdobju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: kolesarjenje, predšolski otrok, celostni razvoj, temeljna gibalna faza, igra
    Število strani: 83
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jera GregorcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11209033)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3855
    Datum vnosa: 04 Okt 2016 11:40
    Zadnja sprememba: 04 Okt 2016 11:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3855

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa