[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

"Sejalec" – muzejska interpretacija

Eva Čampelj (2016) "Sejalec" – muzejska interpretacija. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1839Kb)

    Povzetek

    Ivan Grohar velja za enega najpomembnejših slovenskih slikarjev. Skupaj z Rihardom Jakopičem, Matijo Jamo in Matejem Sternenom je sestavljal veliko četverico slovenskih impresionistov, ki so na začetku 20. stoletja povzdignili slovensko umetnost v mednarodni prostor. Grohar je naslikal eno najpomembnejših slik za slovenski narod. Nahaja se v nacionalni zbirki starejše slovenske umetnosti, v Narodni galeriji. Njegov Sejalec (1907) je bil prvič razstavljen na I. slovenski umetniški razstavi v Trstu, jeseni 1907. Kritiki so v sliki takoj prepoznali mojstrsko delo in enega pomembnih dosežkov slovenske umetnosti. Je slika, ki kaže ljubezen do svoje zemlje, domovine, saj sta upodobljeni značilna slovenska pokrajina in arhitektura, ki ju lahko najdemo v številnih Groharjevih delih. Zaradi slikarjeve posebne lopatične tehnike se slikarska faktura poistoveti z motivom. Motiv sejalca je večkrat prisoten v Groharjevih slikah, prav tako pa je priljubljen med drugimi slovenskimi in tujimi slikarji. Po opravljeni analizi (formalni, ikonografski, ikonološki in kontekstualni) dela smo se osredotočili na pripravo gradiva za učitelje in mentorje. Oblikovali smo vprašanja in dejavnosti za otroke treh osnovnošolskih vzgojno-izobraževalnih obdobij, s posebnim poudarkom na pogovoru o umetnini kot ključni metodi spoznavanja umetnin. Pristop k sestavljanju vprašanj in dejavnosti je medpredmeten. Posvetili smo se vprašanju, kako na najboljši in najzanimivejši način pripraviti didaktično gradivo, s katerim bi predstavili pomembnost tega narodnega simbola več ciljnim skupinam ter za spoznavanje slike povezali šolo in galerijo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Ivan Grohar, Sejalec, muzejska interpretacija, gradivo za učitelje in mentorje, obisk galerije z otroki, medpredmeten pristop
    Število strani: 45
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Metoda KemperlMentor
    asist. dr. Rajka Bračun SovaSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11205449)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3851
    Datum vnosa: 03 Okt 2016 16:58
    Zadnja sprememba: 03 Okt 2016 16:58
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3851

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa