[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba submikropredstavitev pri pouku kemije na dveh osnovnih šolah v Ljubljani

Amela Kokić (2011) Uporaba submikropredstavitev pri pouku kemije na dveh osnovnih šolah v Ljubljani. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1081Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu so predstavljeni STRP model (soodvisnost treh ravni naravoslovnega pojma), submikropredstavitve (sheme snovi na ravni delcev) in pomen učitelja pri poučevanju kemije. Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako izbrana učitelja uporabljata submikropredstavitve pri poučevanju kemije v devetem razredu osnovne šole. Predstavljena je analiza opazovanja pouka, intervjujev z učenci in učiteljema ter učbenikov, ki jih učitelja uporabljata pri pouku. Rezultati analize kažejo, da učitelja na izbranih šolah uporabljata submikropredstavitve pri svojem delu, kadar je le mogoče. To je seveda odvisno od učne vsebine, ki jo poučujeta. Analiza učbenikov je pokazala, da avtorji učbenikov ne prikažejo vsake vsebine tudi na submikroravni. Analiza učne vsebine Kisline, baze in soli v učbeniku kaže, da ima ta vsebina veliko več slik na submikroravni kot pa vsebina Kisikova družina organskih spojin. Ta vsebina ima več slik na simbolni ravni in več modelov le ene molekule spojine oz. je kemijska reakcija prikazana z modeli. Tudi učenci navajajo, da so seznanjeni s submikropredstavitvami in jih bolj ali manj razumejo. Analiza opazovanja pouka kaže, da učitelja uporabljata različen pristop k podajanju učne vsebine. Učiteljica s prve osnovne šole raje uporablja PowerPoint predstavitve za razlago učne vsebine, učitelj z druge osnovne šole pa raje kredo in tablo. Sam potek učnih ur je podoben pri obeh. Učna ura se začne s kratko ponovitvijo prejšnje učne vsebine, pregledom domačih nalog, nato sledi uvodna zanimivost, ki naj bi pri učencih vzbudila interes za obravnavo nove učne vsebine. Učitelja se trudita vključevati v učne ure čim več eksperimentov. Pri tem prevladujejo demonstracijski eksperimenti, poskusov, ki bi jih učenci delali v skupinah, pa je manj. Poleg eksperimentov uporabljata tudi modele, animacije, submikropredstavitve itd. Na koncu šolske ure navadno sledi še kratka ponovitev obravnavane učne vsebine. Zaključiti je mogoče, da je vse vsebine, ki se obravnavajo pri pouku kemije v osnovni šoli, težko prikazati na ravni delcev. Tiste, ki so tudi v učbenikih predstavljene s submikropredstavitvami, pa tudi učitelja poučujeta s shemami na ravni delcev. Ker so kemijske vsebine za učence pogosto abstraktne, so učitelji tisti, ki morajo poskrbeti za jasne in razumljive razlage ter uporabljati učne pripomočke (modele, submikropredstavitve, animacije), ki učencem omogočajo razumevanje učne vsebine.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: STRP model, submikropredstavitve, poučevanje kemije
    Število strani: 53
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Iztok DevetakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8971337)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Fakulteta za matematiko in fiziko, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Naravoslovnotehniška fakulteta
    ID vnosa: 384
    Datum vnosa: 21 Okt 2011 07:34
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 14:00
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/384

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa