[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pogovor o prebrani pravljici med vzgojiteljico in otroki

Nina Filipan (2016) Pogovor o prebrani pravljici med vzgojiteljico in otroki. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (1178Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu me je zanimalo, kako v vrtcu potekajo pogovori med vzgojiteljem in otroki o prebrani pravljici in kakšne so razlike glede na starost otrok. V teoretičnem delu sem izhajala iz pojma sporazumevalna zmožnost kot zmožnosti kritičnega sprejemanja besedil in tvorjenja ustreznih, razumljivih, pravilnih in učinkovitih besedil raznih vrst, predstavila sem sporazumevalne dejavnosti (poslušanje, govorjenje, branje, pisanje) in njihovo razvijanje pri otrocih v vrtcu, poudarek pa sem namenila govorjenju oz. pogovarjanju med vzgojiteljem in otroki v vrtcu. V empiričnem delu sem analizirala 10 posnetkov pogovorov o prebrani pravljici med vzgojiteljico in otroki različnih starostnih skupin. Iz teh posnetkov in iz odgovorov na anketo v raziskavi sodelujočih vzgojiteljic sem ugotovila, kako vzgojiteljice poskrbijo, da vsi otroci sodelujejo v pogovorih, kaj storijo, če ne sodelujejo, kako preverijo razumevanje vsebine pravljice, kakšen jezik uporabljajo ter nato katere razlike se pojavljajo med pogovori glede na starost otrok in ali se vzgojiteljice zavedajo značilnosti in pomanjkljivosti vodenja svojih pogovorov. Ugotovila sem, da so vsi pogovori potekali na enak način, tj. da so vzgojiteljice skupaj z otroki sedele v jutranjem krogu, v katerem je potekala dejavnost, le postavitev stolov je bila po skupinah različna (polkrog v skupini 2–3 leta starih, krog v 5–6 let starih in dve vrsti v skupini od 3–4 leta starih otrok). Vse vzgojiteljice so uporabile knjigo kot sredstvo za lažjo obnovitev zgodbe v pogovoru. Pojavljale pa so se tudi razlike med pogovori glede na starost otrok, vendar ne izrazite, npr. vzgojiteljice so pri mlajših otrocih uporabljale popolna vprašanja, v starejših skupinah pa so vodile pogovor tako, da niso dokončale svoje povedi in so z manjkajočim podatkom to morali storiti otroci; v najstarejši skupini je vzgojiteljica otrokom razložila pomen besed, ki jih niso razumeli, medtem ko v mlajši skupini tega ni bilo opaziti. Vzgojiteljice se delno zavedajo svojih značilnosti in pomanjkljivosti vodenja pogovorov; kar nekajkrat pa se njihovi odgovori v anketnih vprašalnikih niso skladali z njihovim konkretnim ravnanjem pri pogovarjanju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: vrtec, različna starost otrok, pogovor o prebrani pravljici, vprašanja vzgojiteljic
    Število strani: 120
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    iz. prof. dr. Marja Bešter TurkMentor
    doc. dr. Tomaž PetekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11197257)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3827
    Datum vnosa: 30 Sep 2016 11:44
    Zadnja sprememba: 30 Sep 2016 11:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3827

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa