[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vključevanje otrok z ADHD (primankljajem pozornosti in motnjo hiperaktivnosti) v vrtec

Polona Kunstelj (2011) Vključevanje otrok z ADHD (primankljajem pozornosti in motnjo hiperaktivnosti) v vrtec. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (585Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo proučuje, kako otrokom z ADHD (primanjkljajem pozornosti in motnjo hiperaktivnosti) zagotoviti pogoje za čim lažjo vključitev v skupino v vrtcu. Na kratko predstavi zgodovino motnje ADHD in različna poimenovanja le-te v različnih obdobjih. Podrobneje opiše najnovejšo definicijo motnje in razloži kratico ADHD, ki je izpeljanka iz angleške besedne zveze Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Predstavi značilnosti otrok z motnjo ADHD in vzroke za pojav motnje pri otrocih. Ugotavlja, kakšna je pojavnost motnje med otroki, in prihaja do zaključka, da se razlikuje glede na spol in okolje, v katerem otrok biva. Seznani nas z različnimi načini diagnosticiranja: ocenjevalnima lestvicama po kriterijih MKB-10 in DSM-IV; Connersovim vprašalnikom; Gilliamovim ADHD testom; testoma WISC in LTB; kliničnim in diagnostičnim intervjujem. Poziva nas k multidisciplinarnemu pristopu reševanja otrokovih težav. Opozarja, da zdravilo ne pozdravi težav, ampak pri nekaterih otrocih služi kot del programa pomoči. Otrokom je možno pomagati z gibalno ali vedenjsko terapijo. V obravnavo je potrebno vključiti tako starše kot tudi vzgojitelje in otroke, ki so v skupini skupaj s problematičnim otrokom. S kvantitativno raziskavo je bilo ugotovljeno, da se način dela z otroki z ADHD med vzgojiteljicami ne razlikuje ne glede na starost, delovno dobo ali način pridobljene izobrazbe vzgojiteljice. Vse vzgojiteljice se zavedajo pomembnosti sodelovanja s starši otroka z motnjo ADHD. Vzgojiteljice so si enotne v želji po dodatnem izobraževanju s tovrstno tematiko v času študija in s strani delodajalca.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: ADHD, otroci z ADHD, vzgojiteljice, diagnosticiranje, pomoč
    Število strani: 63
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    asist. dr. Tomaž VecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8950857)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 382
    Datum vnosa: 18 Okt 2011 14:12
    Zadnja sprememba: 18 Okt 2011 14:12
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/382

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa