[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učinki skupinske obravnave po načelih kognitivno-vedenjske ter gibalno-plesne terapije za otroke z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti

Barbara Bogdanić Petek (2016) Učinki skupinske obravnave po načelih kognitivno-vedenjske ter gibalno-plesne terapije za otroke z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti. Specialistično delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2834Kb)

    Povzetek

    Motnja pozornosti in hiperaktivnosti (v nadaljevanju ADHD) je ena najpogosteje diagnosticiranih motenj v otroštvu, ki pomembno vpliva na učno in socialno učinkovitost otroka. Temeljni princip v obravnavi otrok z ADHD je večdimenzionalni pristop, v okviru psihosocialne obravnave pa so najbolj učinkoviti kognitivno-vedenjski pristopi. V pričujočem delu smo želeli ovrednotiti učinke skupinske obravnave po načelih kognitivno-vedenjskega ter gibalno-plesnega pristopa za otroke z ADHD. Kognitivno-vedenjski pristopi, usmerjeni na otroka, lahko individualno ali v skupini pomagajo razvijati šibka področja otrok z ADHD, gibalno-plesni pristop pa je lahko v kombinaciji s kognitivno-vedenjskim pristopom še posebej učinkovit v zmanjševanju in nadziranju hiperaktivnega vedenja. V teoretičnem delu predstavljamo osnovno pojmovanje motenj pozornosti in hiperaktivnosti, učinkovite pristope in strategije pomoči ter dosedanje izkušnje pri vodenju skupine za pomoč otrokom z ADHD v Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše Ljubljana. Naš raziskovalni namen je bil ugotoviti učinke skupinske obravnave po načelih kognitivno-vedenjskega ter gibalno-plesnega pristopa na samopodobo, pozornost in vedenje otrok z ADHD. Raziskavo smo zasnovali kot akcijsko raziskavo, v kateri smo uporabili kvalitativni raziskovalni pristop z elementi kvantitativnega raziskovanja. Vzorec je predstavljalo sedem otrok z ADHD, ki so bili deležni skupinske obravnave v obsegu osmih srečanj, od januarja do marca 2016, njihovi starši in učitelji razredniki pa so ocenili funkcioniranje otrok pred in po zaključku ciklusa srečanj. Rezultati so glede na ocene staršev in učiteljev pokazali pozitivne učinke skupinske obravnave na področju samopodobe vključenih otrok, na področju pozornosti, hiperaktivnosti in impulzivnosti v domačem in šolskem okolju, zelo majhne pozitivne spremembe pa so po ocenah učiteljev na socialnem področju. Izsledki raziskave so lahko spodbuda učiteljem, specialnim in rehabilitacijskim pedagogom ter svetovalnim delavcem na šoli za uporabo skupinskega pristopa kot učinkovite oblike pomoči otrokom z ADHD tudi v šolskem okolju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Specialistično delo)
    Ključne besede: otroci z ADHD, skupinska obravnava, kognitivno-vedenjski pristop, gibalno-plesni pristop
    Število strani: 173
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    asist. dr. Suzana Pulec LahSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11186761)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3802
    Datum vnosa: 27 Sep 2016 11:40
    Zadnja sprememba: 27 Sep 2016 11:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3802

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa