[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Metoda ustvarjalnega giba in poučevanje slovenščine v osnovni šoli s prilagojenim programom

Janja Gosarič (2016) Metoda ustvarjalnega giba in poučevanje slovenščine v osnovni šoli s prilagojenim programom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2946Kb)

    Povzetek

    Razvijanje pismenosti otrok z motnjami v duševnem razvoju, ki so vključeni v prilagojen osnovnošolski program z nižjim izobrazbenim standardom, je ključnega pomena, kajti pismenost jim omogoča boljšo perspektivo v nadaljnjem izobraževanju, obenem se kasneje v življenju od njih pričakuje tudi določena stopnja funkcionalne pismenosti. Zato se njihovemu procesu opismenjevanja posveča veliko pozornosti, pri čemer je potrebno upoštevati, da je bistveno podaljšan, zahteva veliko prilagoditev, bolj poglobljeno predelovanje vsebin, počasnejši tempo dela in višjo raven motivacije, kar nas vodi v iskanje in izvajanje različnih učnih pristopov. Eden izmed takih pristopov je metoda ustvarjalnega gibanja, ki je bila preizkušena v naši raziskavi. Nevroznanstvene raziskave kažejo, da gibanje, poleg ostalih, spodbuja tudi spoznavne procese. Hkrati sta jezik in telo med seboj tesno povezana ter ju uporabljamo v vsakodnevnih socialnih interakcijah. Ustvarjalni gib je celostni učni pristop, ki združuje to povezavo ter obenem spodbuja ustvarjalno mišljenje. Mnoge elemente te metode so že prej uporabljali pri delu z učenci s posebnimi potrebami, vendar v slovenskem prostoru le redko zasledimo podatke preko katerih bi lahko spremljali njeno uspešnost. V raziskavi smo pri 21 učencih 4. razreda osnovne šole s prilagojenim programom, razdeljenih v eksperimentalno in kontrolno skupino, preverjali ali metoda ustvarjalnega giba zagotavlja enake ali boljše rezultate pri razvijanju posameznih elementov pismenosti, v primerjavi z drugimi tradicionalnimi specialno-pedagoškimi pristopi. Spremljali smo vpliv metode na bralno razumevanje, sposobnost oblikovanja smiselnega besedila in pravopisno natančnost pri pisanju. Rezultati raziskave so pokazali statistično pomembne razlike pri dejavnostih, ki so od njih zahtevale večjo samostojnost in ustvarjalnost, ne pa tudi pri odgovarjanju na vprašanja o prebranem besedilu in pravopisno natančnost pri zapisu. Čeprav afektivni dejavniki niso bili sistematično spremljani, je bilo iz učiteljevih opažanj razvidno, da so učenci v eksperimentalni skupini pokazali več interesa in motivacije za učenje, je bilo med njimi prisotne več komunikacije in manj nezaželenega vedenja ter so imeli manj težav z usmerjanjem pozornosti. Na podlagi naših ugotovitev lahko sklepamo, da je smiselno združiti metodo ustvarjalnega giba z že uveljavljenimi pristopi razvijanja bralne pismenosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroci z motnjo v duševnem razvoju, gibanje, metoda ustvarjalnega giba, ples, didaktika slovenskega jezika
    Število strani: 119
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    izr. prof. dr. Janez JermanSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11181641)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3787
    Datum vnosa: 23 Sep 2016 10:08
    Zadnja sprememba: 23 Sep 2016 10:08
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3787

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa