[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Družboslovne vsebine v enopredmetnih in medpredmetnih učnih gradivih spoznavanja okolja v prvem razredu

Mojca Brnot Kastelic (2016) Družboslovne vsebine v enopredmetnih in medpredmetnih učnih gradivih spoznavanja okolja v prvem razredu. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3801Kb)

    Povzetek

    Obravnavo nekaterih družboslovnih vsebin v prvem razredu ponuja predmet spoznavanje okolja. Ta znanja so ob pospešeni socializaciji v šoli za šestletnike zelo koristna. Pri obravnavi družboslovnih vsebin morajo različna učna gradiva za spoznavanje okolja slediti Učnemu načrtu za spoznavanje okolja (2011). Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje potrdi le učbenike, ki ustrezajo določenim smernicam, kar pa ne velja za delovne učbenike in delovne zvezke, ki jih ni treba potrjevati. V naših šolah je v uporabi kar nekaj učnih gradiv za pouk spoznavanja okolja v prvem razredu, tako enopredmetnih kot medpredmetnih. V magistrskem delu nas je zanimalo, kako so določene družboslovne vsebine obravnavane v enih in kako v drugih. V teoretičnem delu sem s pomočjo literature in izsledkov nekaterih raziskav prikazala pomembnost družboslovnega izobraževanja že na zgodnji stopnji šolanja, značilnosti dobrega didaktičnega oblikovanja učbenikov, dobro zasnovanih dejavnosti družboslovnih vsebin ter medpredmetnega povezovanja. V empiričnem delu sem raziskala, kako so nekateri družboslovni tematski sklopi (Jaz, Odnosi, Skupnosti) obravnavani v enopredmetnih učbeniških kompletih (Dotik okolja 1 ter Okolje in jaz 1) in v medpredmetnih učbeniških kompletih za spoznavanje okolja (Mlinček 1, Lili in Bine 1) ter ali obstajajo razlike med kompleti in kakšne so (glede didaktičnega oblikovanja, učne vsebine in učnih dejavnosti). S kvalitativnim in kvantitativnim pristopom sem zgoraj opisani namenski vzorec analizirala in primerjala ter iskala vzroke za morebitna odstopanja. Raziskava bo pripomogla k večji ozaveščenosti o pomembnosti dobrega didaktičnega oblikovanja učbeniških gradiv tudi pri družboslovnih vsebinah, o pomembnosti primernih vsebin ilustrativnih gradiv in dejavnosti, tako v enopredmetnih kot v medpredmetnih učbeniških kompletih, pri določenih družboslovnih tematskih sklopih učnega predmeta spoznavanje okolja v prvem razredu osnovne šole.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: spoznavanje okolja, družboslovne vsebine, učbeniki, medpredmetno povezovanje, prvi razred
    Število strani: 175
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Maja UmekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11181129)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3785
    Datum vnosa: 23 Sep 2016 09:51
    Zadnja sprememba: 23 Sep 2016 09:51
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3785

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa