[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Računalniška pismenost in koncept lastnega ocenjevanja znanja učencev prilagojenega programa z nižjim izobrazbenim standardom

Valentina Gartner (2016) Računalniška pismenost in koncept lastnega ocenjevanja znanja učencev prilagojenega programa z nižjim izobrazbenim standardom. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2198Kb)

    Povzetek

    Računalniška pismenost je poleg drugih vrst pismenosti (funkcionalna, digitalna, informacijska …) v današnjem času zelo pomembna, saj je računalnik nekaj vsakdanjega in uporabnega, zato ga moramo znati uporabljati za različne namene. Raziskave so pokazale, da na računalniško in informacijsko pismenost učencev vplivajo različni dejavniki, kot so socialno-ekonomski status, spol, predhodna izkušnja učencev z uporabo računalnikov, pogostost uporabe računalnika, število doma dostopnih knjig in izobrazba staršev. V raziskavi nas je zanimalo, kakšna je računalniška pismenost učencev, ki obiskujejo prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom, in kakšna je njihova samoocena tega znanja, saj v Sloveniji še ni bilo izvedene raziskave s tega področja. S pomočjo prilagojenih vprašalnikov smo anketirali 88 učencev, prav toliko učencev je opravilo praktični preizkus znanja. Ugotovili smo, da večina testiranih učencev dosega osnovno raven računalniške pismenosti na področju urejanja besedil in da samo manjšina testiranih učencev dosega višjo raven na področju spletne komunikacije. Hipoteze, ki pravi, da manj kot polovica testiranih učencev dosega višjo raven računalniške pismenosti na področju urejanja besedil, nismo mogli potrditi. Zavrnili smo hipotezo, da večina testiranih učencev dosega osnovno raven računalniške pismenosti na področju spletne komunikacije. Sprejeli smo hipotezi, ki pravita, da obstajajo statistično pomembne razlike med samooceno znanja učencev in ocenjenim znanjem ter da ni statistično pomembnih razlik med samooceno znanja učenk in samooceno znanja učencev na področju računalniške pismenosti. Hipotezo, da obstajajo statistično pomembne razlike med znanjem učenk in znanjem učencev glede računalniške pismenosti, smo zavrnili. S pomočjo izdelanega vprašalnika in testa znanja lahko učitelji sooblikujejo individualiziran program za posameznega učenca na področju računalniške pismenosti, odkrijejo šibka in močna področja učenca in nadgradijo njegovo znanje. Učenci pridobijo povratno informacijo o tem, koliko menijo, da znajo, in o tem, koliko res znajo. Povratna informacija učencu in njegovo realno samoocenjeno znanje na področju računalniške pismenosti sta primerni osnovi za širitev e-kompetenc.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: računalniška pismenost, učenci s posebnimi potrebami, prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom, ocenjevanje znanja, samoocenjevanje znanja
    Število strani: 110
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Jože RugeljMentor
    izr. prof. dr. Janez JermanSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11178825)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3777
    Datum vnosa: 22 Sep 2016 13:06
    Zadnja sprememba: 22 Sep 2016 13:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3777

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa