[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv snoezelen pristopa na osebe z zmerno, težjo in težko motnjo v duševnem razvoju

Vesna Likovnik Gorjup (2016) Vpliv snoezelen pristopa na osebe z zmerno, težjo in težko motnjo v duševnem razvoju. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1306Kb)

    Povzetek

    Odkrivanje učinkovitih izobraževalno-terapevtskih pristopov dela z osebami z zmerno, težjo in težko (v nadaljevanju z ZTT) motnjo v duševnem razvoju, predvsem pa z osebami s težjo in težko motnjo v duševnem razvoju, je izjemnega pomena za izboljšanje kakovosti njihovega življenja. Magistrsko delo z naslovom “Vpliv snoezelen pristopa na osebe z zmerno, težjo in težko motnjo v duševnem razvoju”, na osnovi teoretičnih spoznanj snoezelen (v nadaljevanju SNO) opredeli kot pomemben izobraževalno-terapevtski pristop za osebe z ZTT motnjo v duševnem razvoju. Namen raziskave je bil preučiti učinkovitost SNO pristopa v populaciji oseb z ZTT motnjo v duševnem razvoju. Zlasti nas je zanimalo: - vplivanje SNO pristopa na osebe z ZTT motnjo v duševnem razvoju, na posamezna fiziološka, psihološka in socialna področja funkcioniranja oseb z ZTT motnjo v duševnem razvoju, kot so dihanje, stopnja gibanja, raven komunikacije, raven komunikacije s spremljevalcem in vedenje; - stališča strokovnih delavcev do učinkov SNO pristopa na osebe z ZTT motnjo v duševnem razvoju. Podatke za preučevanje vpliva SNO pristopa smo pridobili na namenskem vzorcu oseb z ZTT motnjo v duševnem razvoju, na temelju opazovanja strokovnih delavcev in njihovih ocen, zabeleženih v namensko izdelani ocenjevalni lestvici. Na enak način smo pridobili podatke za ugotavljanje stališč strokovnih delavcev. Obdelava podatkov je potekala na osnovi frekvenčnih distribucij generalij, frekvenčnih distribucij ocen posameznih ocenjevanih kategorij, osnovni deskriptivni statistiki in preverjanju vseh hipotez in raziskovalnih vprašanj z metodo analize variance (ANOVA) za odvisne vzorce. Evalvacija opravljene raziskave je predstavljena v poglavjih “Analiza vpliva SNO pristopa na osebe z ZTT motnjo v duševnem razvoju v okviru posamezne fiziološke, psihološke in socialne kategorije, ter analiza vplivnih razlik glede na raven motnje v duševnem razvoju in starost ocenjevanih oseb” in “Analiza stališč strokovnih delavcev o možnostih vplivanja SNO pristopa na osebe z ZTT motnjo v duševnem razvoju”. Na osnovi evalvacije lahko sklepamo, da SNO pristop − dokaj neodvisno od ravni motnje in starosti oseb z ZTT motnjo v duševnem razvoju − pozitivno vpliva na funkcioniranje imenovanih oseb na način, da jim omogoča doživljanje in čutenje psiho-fizične sproščenosti in s tem odpravljanje ali zmanjševanje pojavljanja neprilagojenih oblik vedenja ter bolj kakovostno senzorno obdelavo in senzomotorično učenje. Na ta način SNO pristop omogoča osebam z ZTT motnjo v duševnem razvoju hitrejše in enostavnejše usvajanje navad, spretnosti in znanj, ki jim povečujejo kakovost življenja in ga lahko opredelimo kot učinkovit izobraževalno-terapevtski pristop zanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: snoezelen, osebe z motnjo v duševnem razvoju, učenje in vedenje oseb z zmerno, težjo in težko motnjo v duševnem razvoju, načela in prvine snoezelen pristopa
    Število strani: 109
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11177289)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3770
    Datum vnosa: 22 Sep 2016 10:08
    Zadnja sprememba: 22 Sep 2016 10:08
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3770

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa