[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Analiza vprašanj v učbenikih in delovnih zvezkih pri predmetu naravoslovje in tehnika

Katja Muhič (2011) Analiza vprašanj v učbenikih in delovnih zvezkih pri predmetu naravoslovje in tehnika. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (976Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem se osredotočila na vprašanja in naloge, ki jih učencem četrtih in petih razredov devetletne osnovne šole zastavljajo učbeniki in delovni zvezki različnih avtorskih skupin pri predmetu naravoslovje in tehnika. Teoretični del predstavlja pomembnejše preobrate v zgodovini slovenskega šolstva, ki so vplivali na spreminjanje predmeta naravoslovje ter hkrati na njegovo poučevanje. Podrobneje sem se osredotočila na spremembe, ki jih je prinesla devetletna osnovna šola. Poleg struktur predmeta so se spreminjali tudi učni načrti, učbeniška gradiva ter sam način poučevanja. V nadaljevanju svojega dela sem predstavila različne pristope poučevanja, s poudarkom na konstruktivizmu, ki se pri poučevanju vedno bolj uveljavlja. Izpostavila sem pomembnost vprašanj, ki jih učencem postavlja učitelj oziroma učbenik ali delovni zvezek, ter na njihovi podlagi poudarila pomembnost poznavanj taksonomij znanj, tako konceptualnih kot proceduralnih. V empiričnem delu je predstavljena analiza vprašanj in nalog, zastavljenih v učbenikih in delovnih zvezkih, ki so bili potrjeni s strani Strokovnega sveta Republike Slovenije za splošno izobraževanje, za poučevanje predmeta naravoslovje in tehnika. Zanimalo me je predvsem, kakšna vprašanja in naloge zastavljajo avtorske skupine ter ali pri tem upoštevajo različne taksonomije znanj. Ugotovila sem, da je delež proceduralnih vprašanj in nalog v učbenikih in delovnih zvezkih večji od deleža konceptualnih vprašanj, hkrati pa je več tistih vprašanj in nalog, ki obsegajo nižje ravni zahtevnosti znanja, tako po Bloomovi taksonomiji kot glede na vrsto produktivnih vprašanj, kot jih je opredelil Elstgeest.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: naravoslovje in tehnika, učbenik, delovni zvezek, produktivno vprašanje, taksonomija znanj
    Število strani: 77
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darja Skribe DimecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8948809)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 377
    Datum vnosa: 18 Okt 2011 13:23
    Zadnja sprememba: 18 Okt 2011 13:23
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/377

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa