[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Kako vzgojitelji/vzgojiteljice berejo umetnostna besedila otrokom v vrtcu

Ana Gabršček (2016) Kako vzgojitelji/vzgojiteljice berejo umetnostna besedila otrokom v vrtcu. Diplomska naloga.

[img] PDF
Download (1376Kb)

    Povzetek

    Osnovni namen diplomske naloge je bil predstaviti, kako bi vzgojitelji/vzgojiteljice morali/-e brati umetnostna besedila otrokom v vrtcu in kako vzgojitelji/vzgojiteljice umetnostna besedila v vrtcu dejansko berejo. Diplomsko nalogo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je opredeljeno, kaj je branje, osredotočeno predvsem na interpretativno branje umetnostnih besedil. Predstavljeni so: značilnosti priprave na interpretativno branje, njegova izvedba in poslušanje na splošno ter postopek, kako se mora na interpretativno branje otrokom v vrtcu pripraviti vzgojitelj/vzgojiteljica in kako ga mora izvesti. Te dejavnosti niso preproste, zato je kakovostna priprava na branje za uspešno izvedbo interpretativnega branja nujna. V empiričnem delu so prikazani izsledki raziskave, opravljene v vrtcu, z opazovanjem, ocenjevanjem in z vrednotenjem branja umetnostih besedil desetih vzgojiteljev/vzgojiteljic ter izsledki anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, da vzgojitelji/vzgojiteljice na splošno ustrezno berejo umetnostna besedila otrokom v vrtcu in da se pojavljajo le manjša odstopanja od predvidenih pravil, predstavljenih v teoretičnem delu. Iz analize je razvidno, da se vzgojitelji/vzgojiteljice na interpretativno branje umetnostnih besedil pripravijo na precej podobne načine; otrokom v vrtcu berejo vsak dan, tudi večkrat dnevno; raje in večinoma berejo prozo kot poezijo; proza jim po večini povzroča manj težav pri branju kot poezija. Ugotovili smo tudi, da leta delovnih izkušenj večinoma vplivajo na interpretativno branje umetnostnih besedil.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: interpretativno branje v vrtcu, proza, poezija, priprava na branje, delovne izkušnje vzgojiteljev/vzgojiteljic
    Število strani: 120
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marja Bešter TurkMentor
    doc. dr. Tomaž PetekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11174985)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3760
    Datum vnosa: 21 Sep 2016 13:21
    Zadnja sprememba: 21 Sep 2016 13:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3760

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa