[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uživanje zajtrka med osnovnošolci

Tamara Đurđević (2016) Uživanje zajtrka med osnovnošolci. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (796Kb)

    Povzetek

    Redno uživanje obrokov sodi med zdrave prehranjevalne navade. Po priporočilih strokovnjakov bi na dan morali zaužiti 3 do 5 obrokov, pri čemer je zajtrk zelo pomemben dnevni obrok. Namen raziskovalnega dela diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšne navade in stališča imajo osnovnošolci glede uživanja zajtrka, kakšna je pri tem vloga staršev, učiteljev in vrstnikov, kateri dejavniki so tisti, ki spodbujajo in kateri zavirajo osnovnošolce pri uživanju zajtrka. V raziskavi je uporabljena kvalitativna metoda raziskovanja. Izveden je bil polstrukturirani intervju, ki je bil voden s pomočjo izdelane predloge intervjuja. Opravljeni so bili individualni intervjuji, ki so bili posneti in nato pretvorjeni v pisno obliko. Vzorec predstavljajo otroci treh starostnih skupin: 1. skupina: od 6 do 8 let, 2. skupina: 9 do 11 let, 3. skupina: 12 do 14 let. Intervjuvanih je bilo po pet otrok posamezne starostne skupine. Raziskava je pokazala, da veliko učencev ne zajtrkuje redno. O pomembnosti uživanja prvega dnevnega obroka niso dovolj dobro poučeni. Učenci se zavedajo, da je zajtrk pomemben dnevni obrok, kot razlog opuščanja pa navajajo pomanjkanje časa in dejstvo, da zjutraj niso lačni. Razlog za zajtrkovanje pri tistih, ki redno zajtrkujejo, pa je jutranja lakota, spodbuda staršev in že oblikovana navada. Otroci pogosto navajajo, da tudi njihovi starši ne zajtrkujejo, kar kaže na pomembnost odnosa staršev do njihovega zajtrkovanja. Glede na rezultate raziskave predlagamo, da se spodbuja uživanje zajtrka med otroki, da pri tem sodelujejo starši, otroke pa se spodbudi k zajtrkovanju na način, da občutijo prednosti rednega zajtrkovanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: zajtrk, uživanje zajtrka, otroci, starši, spodbujevalni in zaviralni dejavniki
    Število strani: 35
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stojan KostanjevecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11171145)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3746
    Datum vnosa: 21 Sep 2016 07:35
    Zadnja sprememba: 21 Sep 2016 07:35
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3746

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa