[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Likovna umetnost v prvem triletju novomeških osnovnih šol

Nina Hribar (2016) Likovna umetnost v prvem triletju novomeških osnovnih šol. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    V diplomskem delu z naslovom Likovna umetnost v prvem triletju novomeških osnovnih šol so predstavljena likovna področja ter njihove značilnosti, znotraj njih pa likovne tehnike, ki se pojavljajo oz. so primerne za prvo triletje osnovne šole. Predstavljeno je likovno vrednotenje kot del likovnega pouka in njegov pomen. Navedeni so splošni cilji pri pouku likovne vzgoje, ki naj bi jih učenec usvojil skozi proces likovne vzgoje. Del teoretičnega dela zavzemata preverjanje in ocenjevanje, kot segment pri zaključku likovne naloge. Predstavljeni so kriteriji za izbiro likovne tehnike, in sicer starost učencev, njihova osebnost ter psihomotorika. Del teorije je namenjen izbiri likovnega motiva, primernemu likovnemu okolju za ustvarjanje ter razstavljanju likovnih del in pomenu le-tega za učence. Na koncu so kratko predstavljene posamezne osnovne šole, sodelujoče v raziskavi. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki dajejo vpogled v stanje likovne vzgoje v splošnem pomenu v prvem triletju petih novomeških šol. Sodelovalo je 31 od skupno 44 učiteljic. Rezultati raziskave so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je sestavljen iz 28 vprašanj, od tega iz 23 vprašanj zaprtega in 5 vprašanj odprtega tipa. Za analizo odgovorov je bila uporabljena deskriptivna metoda. Analiza raziskave je pokazala, da se učiteljice v skladu z učnim načrtom poslužujejo vseh likovnih področij, znotraj njih pa izbirajo različne likovne tehnike. Za izbiro določenega likovnega področja se odločajo večinoma na podlagi razpoložljivosti materialov in orodij, katerih pomanjkanje nekaterim povzroča težave, ter na podlagi v naprej določenega delovnega načrta. Najredkeje uporabljeno likovno področje je grafika, učenci pa najraje ustvarjajo na področju slikanja, kiparstva in risanja. Učbenik je pri pouku likovne vzgoje uporabljen manj pogosto. Rezultati so pokazali, da učiteljice spodbujajo razstavljanje likovnih del učencev v šolskem območju in da se zavedajo pomena ustreznega likovnega okolja za ustvarjanje. Na podlagi rezultatov je bilo ugotovljeno, da je pouk likovne vzgoje v razredih anketirank raznolik, vendar so kljub temu določene likovne tehnike še premalo v uporabi ter da se učiteljice pri izvedbi določenih likovnih nalog srečujejo z različnimi izzivi.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: likovna vzgoja v prvem triletju osnovne šole, likovna področja, likovne tehnike, likovni materiali in orodja, kriteriji za izbiro likovnih tehnik, razstava likovnih izdelkov
    Število strani: 102
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič ČerkezMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11170633)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3744
    Datum vnosa: 21 Sep 2016 07:34
    Zadnja sprememba: 21 Sep 2016 07:34
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3744

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa