[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča profesoric oz. profesorjev razrednega pouka do rabe slovenščine kot učnega jezika

Leona Gombač (2016) Stališča profesoric oz. profesorjev razrednega pouka do rabe slovenščine kot učnega jezika. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1370Kb)

    Povzetek

    Slovenski jezik v vzgojno-izobraževalnem procesu nastopa v veliko vlogah. Je prvi ali drugi jezik ter učni jezik in osrednji učni predmet. Zaradi njegove pomembne vloge v osnovni šoli in opažanja, da je njegova pravilna raba vse bolj skopa, sem se odločila, da s pomočjo anketnega vprašalnika med profesoricami in profesorji razrednega pouka raziščem vzroke zanjo. Vprašalnike sem razdelila dvesto univerzitetnim diplomiranim profesoricam in profesorjem razrednega pouka, dobljene podatke pa sem predstavila s stolpičnimi diagrami in jih pri analizi pretvorila v odstotke. Prišla sem do ugotovitev, da tudi profesorice in profesorji opažajo vse pogostejšo nepravilno rabo slovenskega knjižnega jezika, vzrok zanjo pa vidijo predvsem v lastni nedoslednosti. Ugotovila sem, da precej vprašanih ne razlikuje zbornega in pogovornega knjižnega jezika in da uro slovenščine poučuje v knjižnopogovornem jeziku. Večina profesoric in profesorjev se zaveda, da je pravilna in dosledna raba slovenskega knjižnega jezika v šoli pomembna. Pomembno se jim zdi tudi zgodnje poučevanje slovenščine in strinjajo se, da s pravilno in dosledno rabo slovenskega knjižnega jezika v vzgojno-izobraževalnem procesu omogočamo učenkam in učencem razvijanje jezikovnih zmožnosti. Večina anketiranih med poukom ne izvaja t. i. minute za jezik, vseeno pa pri nepravilni rabi knjižnega jezika pogosto popravlja svoje učence in jim popravke tudi obrazloži. Večina vprašanih bi se tudi udeležila dodatnega izobraževanja oziroma izpopolnjevanja svojega znanja slovenskega jezika, čeprav jih večina ne priznava, da ga potrebuje, a le z ustreznim jezikovnim znanjem lahko svojim učenkam in učencem posredujemo pravilne govorne vzorce.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: slovenščina, slovenski knjižni jezik, univerzitetni diplomirani profesorji razrednega pouka, univerzitetne diplomirane profesorice razrednega pouka, učenci, jezikovne zmožnosti
    Število strani: 106
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11167817)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3735
    Datum vnosa: 21 Sep 2016 07:25
    Zadnja sprememba: 21 Sep 2016 07:25
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3735

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa