[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Tehniška historičnost pri poučevanju osnovnošolske tehnike in tehnologije

Barbara Kastelic (2016) Tehniška historičnost pri poučevanju osnovnošolske tehnike in tehnologije. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2084Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo zajema vlogo in obseg tehniške historičnosti pri poučevanju osnovnošolske tehnike in tehnologije in je primarno namenjeno učitelju tehnike. V delu ugotavljamo njeno stopnjo vključenosti v učbenikih in delovnih zvezkih za 6.–8. razred osnovne šole, izhajajoči iz učnega načrta tehnike in tehnologije. Najprej so opisani bistveni navezujoči se pojmi, kot so tehnika, tehnologija, invencija in inovacija. V nadaljevanju je predstavljen razvoj tehnike in tehnologije skozi čas, ki je razdeljen v pet obdobij. V vsakem za tehniko značilnem obdobju je izpostavljenih nekaj dominantnih odkritij. Prvo obdobje, prazgodovino, označujejo enostavni izdelki, kot so ogenj, lok, puščica. V drugem obdobju, v starem veku, ko se pojavijo prve civilizacije, omenjamo ročico, kolo, papir. Za srednji vek, tretje obdobje, je značilen izum mlina na veter ter kompas. Četrto obdobje, novi vek, zaznamuje industrijska revolucija parni stroj in za zadnje, peto obdobje, je značilna informacijska sodobnost, ki še traja. Sledi pregled učnega načrta, iz katerega so izpisani učni cilji in standardi, ki so primerjani z vsebinami iz učbenikov in delovnih zvezkov za 6. razred, 7. razred in 8. razred osnovne šole pri predmetu tehnika in tehnologija. Na podlagi pregleda podajamo predloge smiselnega vključevanja tehniške historičnosti po posameznih vsebinskih sklopih in pregledu doseganja zastavljenih ciljev. Delo zaključujemo z rezultati obravnavane tematike in podanimi ugotovitvami, ki bi izboljšali proces izobraževanja predmeta tehnike in tehnologije v osnovni šoli.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: tehniško izobraževanje, osnovna šola, tehnika in tehnologija, tehniška historičnost, tehnika, tehnologija, invencija in inovacija
    Število strani: 74
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Janez JamšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11165257)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3730
    Datum vnosa: 21 Sep 2016 07:28
    Zadnja sprememba: 21 Sep 2016 07:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3730

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa