[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Introvertirani učenci v razredu

Janja Kmetič (2016) Introvertirani učenci v razredu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1456Kb)

    Povzetek

    Socialni odnosi pomembno vplivajo na učence in njihovo učno uspešnost. Učencem je pomembno, da se v razredu počutijo sprejete. Predvsem to velja za introvertirane učence. Introvertiranost in ekstravertiranost veljata za temeljni, nasprotni si osebnostni lastnosti, ki sta prirojeni in dokaj stalni. Posameznik se vedno nahaja nekje na razponu med njima. V zahodni družbi je ekstravertiranost velikokrat predstavljena kot ideal. Introvertirani potrebujejo čas za razmislek pred odgovorom na vprašanje, potrebujejo čas zase v tišini, da si okrepijo energijo, radi imajo individualno delo. Perfekcionizem, občutljivost in nadarjenost so velikokrat njihove značilnosti. V šoli se od njih pričakuje ravno nasprotno – čim več dela po skupinah, hitre odgovore na vprašanja. Ker so ves čas obkroženi s sošolci in učitelji, hitro postanejo utrujeni, posledično jim upade sposobnost osredotočanja. Namen dela je bil ugotoviti, v katero sociometrično skupino spada največ introvertiranih učencev in kako dobro učitelji prepoznavajo njihove lastnosti. V raziskavo je bilo vključenih 93 učencev petega razreda in 43 učiteljev razrednega pouka. Učenci so izpolnili vprašalnik, na podlagi katerega so bili razvrščeni med introvertirane, ambivertirane in ekstravertirane. Izpolnili so vprašalnik sociometrične preizkušnje, na podlagi katerega so bili razvrščeni v pet sociometričnih skupin: priljubljeni, zavrnjeni, prezrti, kontroverzni in povprečni. Rezultati so prikazali, da je največ introvertiranih učencev priljubljenih in povprečnih, nekaj manj je zavrnjenih. Prezrtih in kontroverznih je bilo malo. Ti podatki prikazujejo, da so introvertirani večinoma dobro sprejeti v razredu, čeprav so stereotipno predstavljeni s precej negativnimi lastnostmi. Stereotipno jih zaznavajo tudi učitelji, kar je razvidno iz rezultatov vprašalnika, ki je meril njihovo poznavanje lastnosti introvertiranih učencev. Introvertiranim učencem pripisujejo zaprtost vase, zadržanost, tihost in jih pogosto zamenjujejo s sramežljivimi. Potrebno je povečati poznavanje lastnosti introvertiranih posameznikov v šolskem prostoru, da bo njihovo zaznavanje s strani učiteljev boljše ter njihova obravnava ustreznejša.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: introvertiranost, sociometrični status, sociometrična skupina, učenci osnovne šole
    Število strani: 52
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11164233)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3728
    Datum vnosa: 19 Sep 2016 14:47
    Zadnja sprememba: 19 Sep 2016 14:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3728

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa