[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Testna anksioznost v osnovni šoli pri pouku matematike

Tjaša Friškovec (2016) Testna anksioznost v osnovni šoli pri pouku matematike. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (676Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu je obravnavana testna anksioznost učencev v osnovni šoli na predmetni stopnji pri pouku matematike. Proučevana je bila njena stopnja med preverjanjem in ocenjevanjem matematičnega znanja. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del vsebuje opredelitev pojma testna anksioznost. Pojasnjene so njene štiri komponente, ki se pojavijo pri učencih ob preverjanju in ocenjevanju matematičnega znanja. S pomočjo literature so predstavljeni povzročitelji testne anksioznosti v situacijah vrednotenja znanja, kjer učenci nimajo vpliva na preverjanje in ocenjevanje. Opredeljene so tudi zaščitne strategije testno anksioznih učencev, na katere se oprejo, ko se želijo izogniti situacijam vrednotenja znanja. Sledijo predlogi za zmanjševanje testne anksioznosti učencev ob pomoči učitelja in z metodami, kjer si učenec lahko pomaga sam. Empirični del zajema raziskavo o stopnji testne anksioznosti pri preverjanju in ocenjevanju znanja pri matematiki. V raziskavi je sodelovalo 38 učencev predmetne stopnje osnovne šole v Kranju. Stopnja testne anksioznosti je bila merjena s pomočjo Pečjakovega vprašalnika o testni anksioznosti, ki je bil prilagojen učencem osnovne šole, in z dodatnim vprašalnikom o testni anksioznosti pri pouku matematike. V nadaljevanju je raziskana najpogostejša komponenta anksioznosti pri matematiki, analizirane so stopnja testne anksioznosti glede na obliko preverjanja in ocenjevanja znanja, sprotno delo učencev pri pouku matematike in učna uspešnost učencev pri matematiki. Proučevana je tudi anksioznost učencev glede na skromnejše oz. obsežnejše znanje matematike in vpliv odnosa med učencem in učiteljem na testno anksiozne učence. Na koncu diplomskega dela so podani predlogi za zmanjšanje testne anksioznosti učencev pri matematiki.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: testna anksioznost, preverjanje in ocenjevanje znanja matematike, komponente testne anksioznosti
    Število strani: 33
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    iz. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11163721)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3727
    Datum vnosa: 19 Sep 2016 14:47
    Zadnja sprememba: 19 Sep 2016 14:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3727

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa