[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje tehniških pojmov trdota in trdnost med učenci od 6. do 8. razreda osnovne šole

Jure Stepišnik (2011) Razumevanje tehniških pojmov trdota in trdnost med učenci od 6. do 8. razreda osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2203Kb)

    Povzetek

    V devetletni osnovni šoli je v učnem načrtu predmeta tehnika in tehnologija zajeto obravnavanje fizikalnih in mehanskih lastnosti materialov. Pri obravnavi različnih materialov, kot so les in papir v 6. razredu, umetne snovi v 7. razredu in kovine v 8. razredu, se učenci srečajo z obravnavo lastnosti posameznih materialov. Pri mehanskih lastnostih materialov se učenci srečajo s pojmoma trdota in trdnost. Oba pojma sta v delu podrobno predstavljena in pojasnjena. Podani so načini njunega določevanja/preizkušanja ter različni vplivi(temperatura, čas, radioaktivno sevanje), ki vplivajo na kvaliteto merjenja posameznih lastnosti (trdote in trdnosti) materialov. Podrobno je predstavljen tudi pojem konstrukcije, kaj beseda konstrukcija predstavlja in kaj vse spada pod ta pojem. Opisna je tudi povezanost konstrukcije s pojmoma trdote in trdnosti. Razumevanje vseh treh omenjenih pojmov med učenci (6.-8. razred) je bilo ugotovljeno s pomočjo anketiranja. Raziskali smo ali na razumevanje pojmov vpliva spol učenca, njihov učni uspeh in izbirni predmet s področja tehnike in tehnologije. Delo podaja predloge učiteljem tehnike kako izboljšati razumevanje pojmov trdote, trdnosti in konstrukcije v 6.-8. razredu osnovne šole. Predlog zajema tudi didaktično učilo za preizkušanje trdote in trdnosti materialov, učni list za preverjanje znanja učencev, demonstracije poizkusov, ki se lahko izvedejo pri urah in vprašalnik za učitelje za preverjanje njihovega razumevanja pojmov trdote, trdnosti in konstrukcije, ki jih poučujejo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: trdota, trdnost, konstrukcija, konstruiranje, tehnika in tehnologija, lastnosti, materiali, preizkušanec, preizkus
    Število strani: 90
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Janez JamšekMentor
    doc. dr. Stanislav AvsecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8957257)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 371
    Datum vnosa: 18 Okt 2011 13:17
    Zadnja sprememba: 23 Feb 2016 11:38
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/371

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa