[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Mumini in kosovirji kot univerzalije humanističnih vrednot v mladinski književnosti

Urška Gale (2016) Mumini in kosovirji kot univerzalije humanističnih vrednot v mladinski književnosti. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3211Kb)

    Povzetek

    Naloga obravnava izvirne literarne like mumine finsko-švedske mladinske pisateljice Tove Jansson in kosovirje slovenske mladinske pisateljice Svetlane Makarovič. Ti izvirni literarni liki predstavljajo univerzalije humanističnih vrednot enakost, mir, prijateljstvo, pripadnost, solidarnost, spoštovanje, sprejetost, strpnost, svoboda, ki so relevantne za sodobni prostor in čas. Pravljice s svojo močno simboliko vplivajo na podzavest učencev, spodbujajo otrokovo domišljijo, posredujejo vrednote, obenem pa se otrok tudi jezikovno razvija. Slikanice so kombinacija verbalne in vizualne ravni komunikacije, branje le-teh mlademu bralcu omogoči izkušnje čustev, s tem pa oblikovanje lastnega vrednostnega sistema. Le-ta vpliva na moralni razvoj otroka. Naredili smo raziskavo, v katero je bilo vključenih 15 učencev 3. razreda devetletke. Izvedli smo jo na osnovi obravnave dveh srednje obsežnih sodobnih pravljic z naslednjimi metodami: branje v nadaljevanjih; dejavnosti za učence v obliki projektnega dne in intervjuja, namenjene ugotavljanju, ali učenci poznajo mladinski pisateljici že od prej, ali od prej poznajo tudi izvirne literarne like obeh pisateljic, jih prepoznajo kot univerzalije humanističnih vrednot (katerih in na kakšen način), ali poglobljeno doživljanje in vrednotenje literarnih likov motivira čustveno in socialno pismenost učencev. Raziskava dokazuje, da upoštevanje vseh štirih spoznavno-sprejemnih stopenj pri šolski interpretaciji književnega besedila (doživljanje, razumevanje, vrednotenje književnega besedila in izražanje ali ubesedovanje na nivoju rabe, in učenčevo lastno doživljanje književnega besedila, ki se dopolni z interpretacijo ali razčlembo besedila z doživetji drugih učencev) z učiteljevo interpretacijo in analizo na osnovi izbranih učnih oblik in metod dela spodbuja dejavnost čim večjega števila učencev ter njihovo poglobljeno doživljanje, razumevanje in vrednotenje literarnih likov kot univerzalij humanističnih vrednot. Interakcija vseh dejavnikov spodbuja razvoj čustev in empatije in socialni razvoj, s čimer tudi motivira razvoj čustvene in socialne pismenosti pri učencih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: mumini, kosovirji, humanistične vrednote, slikanica, čustveno opismenjevanje, socialno opismenjevanje
    Število strani: 143
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Mileva BlažićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11147593)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3702
    Datum vnosa: 08 Sep 2016 10:33
    Zadnja sprememba: 08 Sep 2016 10:33
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3702

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa