[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Tekmovanje in sodelovanje v angleškem in slovenskem razredu

Veronika Merčnik (2011) Tekmovanje in sodelovanje v angleškem in slovenskem razredu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (985Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu raziskujem v katerih primerih učiteljici in vzgojiteljici v angleškem in slovenskem razredu spodbujajo tekmovalno in sodelovalno vedenje in v katerih jih omejujejo. Prav tako želim izvedeti tudi izkušnje učencev o sodelovanju in tekmovanju v šoli in izven nje. V teoretičnem delu diplomskega dela sem predstavila dejstva s področja tekmovanja in sodelovanja. Tekmovanje se najpogosteje označuje kot boj dveh ali več posameznikov, ki poskušajo premagati oviro, da bi dosegli zastavljene cilje. V šoli se tekmovanje uporablja za dvig motivacije pri delu ali spodbujanje tekmovanja z lastnimi dosežki. V tekmovalnih situacijah lahko pride do konfliktnih situacij, zaradi katerih ima včasih tekmovanje negativen predznak. Sodelovanje je aktivnost vsaj dveh ali več posameznikov, ki se trudijo doseči skupne cilje. Sodelovanje je oblika socialnega vedenja, ki se ga v šoli pogosteje spodbuja kot omejuje. Peklajeva je ena izmed prvih, ki je v »našem prostoru« prvič podrobneje predstavila sodelovalno učenje. Pravi, da je sodelovalno učenje veliko več kot le skupinsko delo učencev. V raziskavo sem vključila angleški razred, učiteljico in vzgojiteljico angleškega razreda in slovenski razred ter učiteljico in vzgojiteljico slovenskega razreda. Za zbiranje podatkov sem uporabila opazovalno shemo, pol strukturirani intervju za učiteljici in vzgojiteljici ter vprašanja za učence. Na koncu sem rezultate primerjala z mednarodno študijo, ki se je med drugim ukvarjala tudi z opazovanjem sodelovanja in tekmovanja v angleških in slovenskih šolah (Ross, A., Fülöp, M. in Pergar Kuščer, M.., 2006). Odgovori učiteljic in vzgojiteljic kažejo na to, da v razredu spodbujajo tako tekmovanje kot tudi sodelovanje, čeprav se zavedajo potencialnih negativnih posledic tekmovanja. Učenci radi tekmujejo, saj jim tekmovanje predstavlja izziv. Rezultat tekmovanja jim je pomembnejši od procesa. Učenci so pripravljeni pomagati, še posebej, če pomoč potrebujejo njihovi prijatelji. Rezultati moje študije potrjujejo opažanja mednarodne študije, kljub temu, da so bila moja opazovanja izvedena na podeželju, mednarodna študija pa je raziskave izvedla v glavnih mestih držav.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: tekmovanje, sodelovanje, šola, učenci, učitelji
    Število strani: 106
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marjanca Pergar KuščerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8947785)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 370
    Datum vnosa: 18 Okt 2011 13:16
    Zadnja sprememba: 18 Okt 2011 13:16
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/370

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa