[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Tehnologija volne v vrtcu

Tatjana Penič (2016) Tehnologija volne v vrtcu. Diplomska naloga.

[img] PDF
Download (3283Kb)

    Povzetek

    Ovčja volna je starodavni material izjemnih naravnih lastnosti in ima kar nekaj prednosti pred umetnimi materiali, ki so danes zelo razširjeni, vpliv na okolje pa obremenjujoč. Tudi zato je poznavanje volne v vrtcih izrednega pomena, da otroci razvijajo zdrav odnos do narave in okolja, hkrati pa lahko izdelajo številne uporabne izdelke, ki jim omogoča tehnologija volne. Ker je uporabnost volne zelo široka, menimo, da je za otroke zelo pomembno, da spoznajo osnove pridobivanja volne in tehnološke postopke volne že v vrtcu. Glavni namen naše diplomske naloge je predstaviti predloge za raznoliko oblikovanje iz ovčje volne in motivacijo za uporabo tega materiala v vrtcih. Problem vidimo predvsem v nepoznavanju možnosti in načina uporabe volne. V prvih poglavjih teoretičnega dela smo predstavili načine njene predelave in obdelave, sledi predstavitev tehnike in tehnologije postopkov dela z volno, kot jih lahko uporabimo v vrtcu. Opisali smo tudi izhodišča otrokovega razvoja in igre. Pokazali smo, da tehnika in tehnologija omogočata otrokom aktivno udejstvovanje v delovnem in ustvarjalnem procesu, kar je pomembno pri vzgoji današnjih generacij. Nadalje smo v nalogi predstavili vpetost tehnike in tehnologije v kurikulum, ki predstavlja smernice vzgojnega programa v vrtcu. V anketi smo raziskovali razširjenost uporabe ovčje volne v vrtcih. Opaziti je razlike med javnimi in zasebnimi vrtci, tako v rabi volne, materiala za ustvarjanje, kot tudi slabo poznavanje tehnoloških postopkov obdelave in rabe izdelkov iz volne. Skupaj z otroki smo v vrtcu izvedli štiri tehnološke postopke obdelave volne. Suho polstenje so spoznali preko dejavnosti izdelave metuljev, namenjenih za igro. Izkazali so velik interes za nadaljevanje dejavnosti, zato smo dejavnost razširili še na suho polstenje broške, ki zajema tudi filcanje z iglo. Ko so otroci usvojili rokovanje z volno v traku, so lahko samostojno izdelali izdelek. Pomoč je bila nujna pri mlajših otrocih pri vezanju metuljčka in pri filcanju z iglo. Mokro polstenje se je izkazalo kot najljubša dejavnost z volno. Otroci so samostojno izdelali izdelek (polsteno risbo), ob vzgojiteljičinem vodenju skozi faze mokrega polstenja. Vsi izdelki so bili kvalitetno izdelani. Otroci so opazili tu in tam prosojne dele in jih sami povezali s pretankim nanosom volne v osnovni plasti. Tkanje se je izkazalo kot najdolgotrajnejša dejavnost. Starejši otroci pri tkanju niso imeli težav. Sami so opazili, če volnena preja ni bila pravilno vodena med pokončnimi paličicami in napako sami popravili. Nekaj pomoči so potrebovali ob snemanju nasnutka s palic. Mlajši otroci še ne zmorejo tkati. Tkejo po svoje sem in tja. Njim je bolj zanimiv sam proces kot pa izdelek. S šivanjem volnenega filca so se otroci prvič srečali pri izdelovanju torbice iz tkanja. Prišili so volneno podlogo. Celega postopka izdelave igrače (šivanje palčka) so se lotili sami. Šivanje jim ni delalo težav, prav tako se nihče od njih ni zbodel. Potrebovali so le miren prostor za izvajanje aktivnosti. Aktivnost je bila izvedena s starejšimi otroki. Vsem je uspelo izrezati in zašiti palčka. Ob polnjenju z volno se je pokazal še en izziv: kako napolniti palčka, da bo stal pokončno. Tudi tukaj je večini otrok ob poizkušanju različnih možnosti uspelo. Otroci so bili pri delu vztrajni, natančni, ustvarjalni, večina je izdelke dokončala. Izdelki so bili tudi funkcionalni, predstavljeni na razstavi. Zaključimo lahko, da je volna kot material in njene tehnologije primerna za ustvarjalno delo v vrtcih, hkrati pa krepi odnos do tehnike ter tehnologije in okolja že v predšolskem obdobju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: predšolsko obdobje, otrokov razvoj, tehnična vzgoja, tehnologija volne, polstenje, tkanje, šivanje
    Število strani: 83
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav AvsecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11145289)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3696
    Datum vnosa: 07 Sep 2016 15:56
    Zadnja sprememba: 07 Sep 2016 15:56
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3696

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa